Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی:

300 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی کشور احیا شد

ایانا- اقتصاد: برای راه‌اندازی 47 واحد صنعتی در شهرک صنعتی ماکو مجوز صادر شده که از این تعداد 40 واحد مشغول فعالیت است.

300 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی کشور احیا شد

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از احیا 300 واحد تولیدی مستقر در این شهرک‌ها در ماه‌های اخیر خبرداد و گفت: بازسازی، نوسازی و حمایت از توسعه صنایع کوچک و ایجاد رونق اقتصادی در حوزه صنعت مهم‌ترین هدف سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی به شمار می‌رود.

به گزارش ایانا به نقل از شاتا، صادق نجفی در همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو افزود: حمایت از صنایع کوچک از تاکیدات رهبری و رییس جمهوری است تا بتوان زنجیره‌های فولاد و صنایع کوچک را در کشور راه‌اندازی کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروزه مهمترین اولویت جامعه، حل مشکل معیشت و اشتغال جوانان است و مسوولان، کارآفرینان و بقیه دست اندرکاران اقتصادی و تولیدی باید هم ‌افزایی لازم برای استفاده از ظرفیت‌ها را داشته باشند.

نجفی با اشاره به مزیت‌های آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش صنعت، بیان کرد: منطقه آزاد ماکو جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد این استان دارد و توسعه زیرساخت‌ها مهمترین هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت در این منطقه است.

او با تاکید بر اینکه مناطق آزاد باید بخشی از مشکلات اقتصادی مردم را حل و فصل کند، بیان کرد: برای راه‌اندازی 47 واحد صنعتی در شهرک صنعتی ماکو مجوز صادر شده که از این تعداد 40 واحد مشغول فعالیت است.

گفتنی است در انتهای این همایش ملی 6 تفاهم نامه همکاری بین منطقه آزاد ماکو و سایر نهادها و وزارتخانه‌ها از جمله سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران‌، وزارت راه و شهرسازی و... با هدف توسعه زیرساخت‌های منطقه آزاد ماکو به امضا رسید.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با ترکیه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید