Iranian Agriculture News Agency

واکنش بازار آزاد ارز به تغییر آقای رییس کل

قیمت‌ها کاهش پیدا کردند

ایانا- اقتصاد: در معاملات امروز بازار ارز تهران، قیمت هر یورو 20 تومان کاهش یافت و 10 هزار و 997 تومان شد. هر پوند انگلیس هم با افت قیمت 8 تومانی 12 هزار و 381 تومان به فروش رفت و هر درهم امارات هم 5 تومان کاهش قیمت یافت. امروز هر لیر ترکیه و هر یوآن چین هم به ترتیب 4 و 1 تومان کاهش قیمت یافت و با ارزش هزار و 930 و هزار و 387 تومان معامله شد.

قیمت‌ها کاهش پیدا کردند

مهشید فرجی:زمزمه‌های تغییر رییس کل بانک مرکزی به واقعیت تبدیل شد. ولی‌الله سیف پس از چند هفته گمانه‌زنی، از هیات دولت جدا شد و جای خود را به عبدالناصر همتی داد؛ رییس کل سابق بیمه مرکزی که حالا راه میرداماد و ساختمان بانک مرکزی را در پیش گرفته بود.

به گزارش ایانا، این اتفاق که خبر آن از دیروز خیلی جدی شنیده می‌شد، دیروز با رای اعتماد هیات دولت به همتی نهایی شد تا تغییر در دستگاه سیاست‌گذاری پولی و مالی کشور قطعی شود. بازار ارز به این تغییر واکنشی نزولی نشان داد و قیمت ارزها در بازار آزاد سیر نزولی در پیش گرفت.

در معاملات امروز بازار ارز تهران، قیمت هر یورو 20 تومان کاهش یافت و 10 هزار و 997 تومان شد. هر پوند انگلیس هم با افت قیمت 8 تومانی 12 هزار و 381 تومان به فروش رفت و هر درهم امارات هم 5 تومان کاهش قیمت یافت. امروز هر لیر ترکیه و هر یوآن چین هم به ترتیب 4 و 1 تومان کاهش قیمت یافت و با ارزش هزار و 930 و هزار و 387 تومان معامله شد.

افت قیمت در حالی به بازار آزاد ارز آمد که امروز بانک مرکزی ارزش مبادله‌ای بسیاری از ارزها را بالا کشید و به دنبال آن دلار 4200 تومانی که مدت‌هاست خبری از آن در نرخ‌گذاری‌های بانک مرکزی نیست، چهار هزار و 388 تومانی شد و افزایش 8 تومانی را ثبت کرد. همچنین هر یورو مبادله‌ای هم با 6 تومان افزایش ارزش، پنج هزار و 124 تومانی شد. بانک مرکزی، قیمت هر پوند مبادله‌ای رو هم پنج هزار و 766 تومان قیمت گذاشت که رشد 303 ریالی را به نمایش گذاشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید