Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

تکمیل بیش از یک میلیون واحد مسکن مهر

ایانا- اقتصاد: پیشرفت فیزیکی کل مسکن‌های مهر عقد قرارداد شده در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۹۷.۱ درصد است که عملیات ساخت ۱۰۲هزار و ۹۹ واحد باقی‌مانده است و کل مسکن‌های مهر به بهره‌برداری رسیده یک میلیون و ۵هزار و ۱۴۵ واحد است.

تکمیل بیش از یک میلیون واحد مسکن مهر

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن آخرین وضعیت تکمیل مسکن‌های مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر را تشریح کرد و گفت: از یک میلیون و ۱۹۴هزار و ۶۹۸ واحد مسکن مهر عقد قرارداد شده در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، یک میلیون و ۵ هزار و ۱۴۵ واحد به بهره برداری رسیده و عملیات ساخت ۱۰۲هزار و ۹۹ واحد باقیمانده که از این مقدار باقی‌مانده، ۸۷ هزار و ۴۵۴ واحد عملیات ساخت آنها به پایان رسیده اما قابلیت افتتاح ندارد.

به گزارش ایانا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا عظیمیان، در رابطه با آخرین اقدامات آن سازمان در تکمیل مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵  هزار نفر و همچنین تعیین‌تکلیف مسکن‌های مهر فاقد متقاضی به ارایه توضیحاتی پرداخت.

عظیمیان با اشاره به اینکه کل مسکن مهر عقد قرارداد شده از ابتدا ۱ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۶۹۸ واحد بوده است، گفت: پیشرفت فیزیکی کل مسکن‌های مهر عقد قرارداد شده در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۹۷.۱ درصد است که عملیات ساخت ۱۰۲هزار و ۹۹ واحد باقی‌مانده است و کل مسکن‌های مهر به بهره‌برداری رسیده یک میلیون و ۵هزار و ۱۴۵ واحد است.

او کل مسکن‌های مهر فاقد متقاضی اعم از خودمالکین، تعاونی و سه‌جانبه را ۵۲ هزار و ۹۲۴ واحد برشمرد و افزود: کل مسکن‌های مهر به بهره‌برداری رسیده یک میلیون و ۵ هزار و ۱۴۵ واحد است.

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن عملیات ساخت ۱۰۲ هزار و ۹۹ واحد مسکونی در سراسر کشور باقی‌مانده است که از این تعداد باقیمانده، ۸۷هزار و ۴۵۴ واحد عملیات ساخت آنها به پایان رسیده اما قابلیت افتتاح ندارد.

عظیمیان همچنین در رابطه با تعیین‌تکلیف مسکن مهرهای فاقد متقاضی و تخصیص آنها به اقشار کم‌درآمد، گفت: هماهنگی‌هایی با کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهزیستی و خیرین در زمینه مسکن مهر فاقد متقاضی و تخصیص آنها به اقشار کم درآمد داشته‌ایم که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه مطلوب ختم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از آمادگی سازمان ملی زمین و مسکن برای تخصیص برخی از واحدهای مسکن مهر به متولیان تامین مسکن اقشار کم‌درآمد خبر داد و افزود: سازمان ملی زمین و مسکن اعلام آمادگی کرده که مسکن‌های مهر فاقد متقاضی را به کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد مسکن و خیرین ارایه کند تا آنها بتوانند با اعتبارات خودشان واحدهای تکمیل نشده را تکمیل کرده و در جهت تحقق اهداف موردنظر و تعهدات خود برای تامین مسکن اقشار کم درآمد مورد استفاده قرار دهند.

به گفته عظیمیان، در حال حاضر سازمان ملی زمین و مسکن در مورد این موضوع موافقت کلی را با چهار نهاد و سازمان فوق به دست آورده است. 

او اعلام کرد: سازمان ملی زمین و مسکن بر اساس تعهد خود اعلام کرده است که پول زمین مسکن‌های مهر فاقد متقاضی را با تسهیلات درازمدت در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر نهادهایی که مسکن اقشار کم درآمد را تامین می کنند و آماده سرمایه گذاری در این بخش هستند، قرار می‌دهد.

عملکرد مسکن مهر کل کشور در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر

الف)پیشرفت فیزیکی

عقد قرارداد

پی‌سازی

اسکلت

سقف

سفت‌کاری

نازک‌کاری

پیشرفت‌

فیزکی

باقیمانده عملیات ساخت

۱۱۹۴۶۹۸

۱۱۹۷۰۸۸

۱۱۷۵۷۹۱

۱۱۶۹۰۶۲

۱۱۵۴۰۸۸

۱۰۹۲۵۹۹

۹۷.۱%

۱۰۲۰۹۹

 

 

 

 

 

 ۷۹۴۰۰

۴۰۲۹۳

تعاونی

۳۹۱۰۷

سه جانبه

۲۲۶۹۹

خودمالکین

 

نوع پروژه

باقیمانده عملیات ساخت

فاقد متقاضی

زیر ۳۰ درصد

در حال اجرا

تعاونی+سه‌جانبه

۷۹۴۰۰

۴۰۳۲۶

۳۸۷۰

۳۵۲۰۴

خودمالکین

۲۲۶۹۹

۱۲۵۹۸

۵۳۸۱

۴۷۲۰

جمع

۱۰۲۰۹۹

۵۲۹۲۴

۹۲۵۱

۳۹۹۲۴

 

 

 

 

 

 

 

 

ب ) افتتاح

افتتاح شده

آماده افتتاح

افتتاح شده+آماده افتتاح

باقیمانده (افتتاح نشده)

۹۹۴۷۶۵

۱۰۳۸۰

۱۰۰۵۱۴۵

۱۸۹۵۵۳

 

 

 

 

لازم به ذکر است که عملیات ساخت ۱۰۲۰۹۹ واحد باقیمانده است و ۸۷۴۵۴ واحد که عملیات ساخت آنها به پایان رسیده قابلیت افتتاح ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید