Iranian Agriculture News Agency

بانک مرکزی جزئیات آمارهای اقتصادی سال 96 را منتشر کرد

افزایش 22 درصدی نقدینگی و رشد اقتصادی ۴.۶ درصدی

ایانا- اقتصاد: در سال گذشته، متوسط نرخ تورم نسبت به متوسط سال قبل یعنی سال 1395، معادل ۹.۶ درصد بوده. متوسط نرخ تورم در اسفند ۹۶ نسبت به بهمن ۹۶ معادل ۱.۱ درصد و میانگین نرخ تورم در اسفند ۹۶ نسبت به اسفند ۹۵ نیز ۸.۳ درصد برآورد شده است.

افزایش 22 درصدی نقدینگی و رشد اقتصادی ۴.۶ درصدی

بانک مرکزی جزئیات شاخص‌های عمده اقتصادی سال 96 را منتشر کرد. آمارهای بانک مرکزی از وضعیت بخش واقعی اقتصاد حکایت از این دارد که رشد تولید ناخالص داخلی براساس نرخ پایه سال ۹۰ با احتساب نفت، ۳.۷ درصد بوده و بدون احتساب نفتی رشد ناخالص داخلی کشور ۴.۶ درصد بوده است.

به گزارش ایانا، آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهند که در سال گذشته، متوسط نرخ تورم نسبت به متوسط سال قبل یعنی سال 1395، معادل ۹.۶ درصد بوده. متوسط نرخ تورم در اسفند ۹۶ نسبت به بهمن ۹۶ معادل ۱.۱ درصد و میانگین نرخ تورم در اسفند ۹۶ نسبت به اسفند ۹۵ نیز ۸.۳ درصد برآورد شده است.

نماگرهای اقتصادی سال 96 حکایت از این دارند که در بخش تجارت خارجی تراز بازرگانی کشور ۲۲ هزار و ۵۹۶ میلیون دلار اعلام شد به طوری که صادرات کالا در سال گذشته ۹۸ هزار و ۱۴۲ میلیون دلار و واردات کالا نیز ۷۵ هزار و ۵۴۶ میلیون دلار بوده است. همچنین در این دوره کل بدهی‌های خارجی کشور تا پایان سال گذشته 10 هزار و ۹۱۰ میلیون دلار گزارش شده.

همچنین در شاخص نرخ رشد متغیرهای پولی، نقدینگی کشور ۲۲.۱ درصد، نرخ رشد متغیرهای پایه پولی و شبه پول به ترتیب ۱۹.۴ و ۲۲.۵ درصد و همچنین نرخ رشد سپرده های بخش دولتی ۲۲.۴ درصد در اسفند ۹۶ نسبت به اسفند ۹۵ افزایش را نشان می‌دهد.

شاخص های عمده اقتصادی سال 96

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید