Iranian Agriculture News Agency

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

تشکیل 400 پرونده قاچاق ارز در سه ماه نخست امسال

ایانا- اقتصاد: دستگاهی که از معافیت ارزی برخوردار است، در کنار تجهیزات تخصصی، میز و صندلی وارد کرده است؛ این مسایل را ما ابتدا به وزیر مربوطه و سپس به رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

تشکیل 400 پرونده قاچاق ارز در سه ماه نخست امسال

در سه ماه نخست سال جاری 400 پرونده قاچاق ارز تشکیل شده است. رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اعلام این خبر، ارزش این پرونده‌ها را 250 میلیون دلار اعلام کرد.

به گزارش ایانا، علی مویدی خرم آبادی در نشست خبری صبح امروز، با اشاره به اینکه از این میزان قاچاق ارز، 2 میلیون دلار به صورت ارز فیزیکی کشف شده است، توضیح داد که نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی همکاری مناسبی در زمینه کشف و پیگیری این پرونده ها داشته اند .

او با تاکید بر اینکه با هیچ کس رودربایستی نداریم، یادآوری کرد که دستگاهی که از معافیت ارزی برخوردار است، در کنار تجهیزات تخصصی، میز و صندلی وارد کرده است؛ این مسایل را ما ابتدا به وزیر مربوطه و سپس به رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

او با بیان اینکه در فهرست اعلام شده تخصیص ارز، برخی شرکت‌ها تخلف داشتند، گفت: سامانه در این بخش کارکرد خود را نشان دادند و یقه آنها را گرفت.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در باره تاثیر محدودیت‌های وارداتی بر قاچاق توضیح داد که اعمال محدودیت در اقتصاد، تبعاتی منفی دارد اما گاهی مصلحت ایجاب می کند که محدودیت ها اعمال شود. ملاحظاتی وجود دارد اما در رابطه با واردات برخی اقلام همچون گوشی تلفن همراه، با توجه به اجرای رجیستری امکان ورود قاچاقی آنها وجود ندارد.

او یاداوری کرد: البته نقصی در مورد واردات تلفن همراه توسط مسافر وجود دارد و درست نیست که تلفن همراه قاچاق به صورت چمدانی توسط مسافر وارد کشور شود. این مساله برای اصلاح، به دستگاه های متولی انتقال داده شده است.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه در سال ٩٧ رویکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کاهش تقاضا، مقابله موثر و بازدارنده و همچنین کاهش آسیب های مبارزه خواهد بود، افزود: امسال ١٠ برنامه فوق العاده خواهیم داشت که همه اعضای ستاد موظف به انجام آن هستند؛ یکی از این برنامه‌ها، تکمیل و استقرار و بهره‌برداری از سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند است.

مویدی با بیان اینکه در چند سال اخیر دولت توجه ویژه ای به حاکمیت الکترونیک و فعال کردن سامانه ها در مبارزه با قاچاق داشته است، گفت: حدود ٧٠٠ میلیارد تومان در راه اندازی این سامانه ها هزینه شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید