Iranian Agriculture News Agency

بازار نفت به میدان بازی ترامپ تبدیل شده

پیام‌های توئیتری ادامه یابد، نفت 100 دلاری در راه است

ایانا- اقتصاد: ترامپ مسئول پرداخت‎های غیر ضروری نفت، توسط مردم آمریکا و نیز تمام مصرف‎کنندگان جهان است، چرا که وقتی او درحال توئیت کردن به ولیعهد عربستان بود، قطعا چنین روزی را پیش‌بینی نمی‎کرد.

پیام‌های توئیتری ادامه یابد، نفت 100 دلاری در راه است

این‌بار سیاست‎های رئیس جمهور آمریکا بازار نفت را نشانه رفته و تهدیدات و اقدامات مجازی ترامپ، قیمت‎های جهانی طلای سیاه را در معرض نوساناتی شدید قرار داده است. کارشناسان حوزه انرژی اعتقاد دارند که دونالد ترامپ باری دیگر بسیار سطحی و هیجانی دست به کار شده تا با اقدامات نسنجیده خود، آرامش در بازار نفت را به‌هم بریزد.

به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از رویترز، نماینده ایران در اوپک در باره اقدامات اخیر رئیس جمهور ایالات متحده و توئیتی که برای افزایش تولید نفت عربستان منتشر کرده، گفته است: «این توئیت قیمت نفت را حداقل 10 دلار بالا برد، لطفا اینچنین روش‎ها را متوقف کنید.»

حسین کاظم پور اردبیلی در ادامه افزود: «ترامپ تلاش دارد تا تنش بین ایران و عربستان سعودی را افزیش دهد.»

بر این اساس به دلیل اقدامات غیرمنطقی ترامپ در عرضه نفت، پیش‌بینی می‌شود که قیمت هر بشکه نفت به زودی به 100 دلار خواهد رسید. در حالی که رئیس جمهور آمریکا اوپک را به بالا بردن قیمت نفت متهم می‎کند، این‌بار خودش موجب تکان خوردن قیمت نفت، در بازارهای جهانی شده است. چرا که او در توئیتی از عربستان خواسته بود تا در ازای حمایت واشنگتن از آنها در مقابل ایران، نفت بیشتری تولید کنند، بلکه بتوانند تولید را افزایش و خلاء نبود نفت ایران را جبران کنند.

همچنین کاظم‎پور در ادامه عنوان کرد: «درحال حاضر ترامپ مسئول پرداخت‎های غیر ضروری نفت، توسط مردم آمریکا و نیز تمام مصرف‎کنندگان جهان  است، چرا که وقتی او درحال توئیت کردن به ولیعهد عربستان بود، قطعا چنین روزی را پیش‌بینی نمی‎کرد.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید