Iranian Agriculture News Agency

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه هیأت دولت:

افزایش 21.9 درصدی ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی

ایانا- اقتصاد: در دو ماهه اول امسال صادرات کالاهای غیرنفتی به میزان 18.8 میلیون تن و با ارزش 7.7 میلیارد دلار برابر 6.4 میلیارد یورو بوده که نسبت به مدت مشابه گذشته به لحاظ وزنی 4.8 درصد و به لحاظ ارزش دلاری 21.9 درصد و از لحاظ ارزش یورویی 9.2 درصد افزایش داشته است.

افزایش 21.9 درصدی ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی

در جلسه هیأت وزیران به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارش داد که در دو ماهه اول امسال صادرات کالاهای غیرنفتی به میزان 18.8 میلیون تن و با ارزش 7.7 میلیارد دلار برابر 6.4 میلیارد یورو بوده که نسبت به مدت مشابه گذشته به لحاظ وزنی 4.8 درصد و به لحاظ ارزش دلاری 21.9 درصد و از لحاظ ارزش یورویی 9.2 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، هیأت وزیران در این جلسه، به بررسی گزارشی از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص شاخص‌ها و اهم اقدامات این وزارتخانه در دو ماهه اول امسال پرداخت.

براساس این گزارش، تسهیلات پرداختی بانک ها و مؤسسات اعتباری در دو ماهه نخست سال 1397 به بخش صنعت و معدن با افزایش 13 درصدی نسبت به پارسال، به بیش از 21 هزار میلیارد تومان رسیده است و در بخش بازرگانی نیز 9.7 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده با افزایش 49.0 درصدی همراه است.

در بخش معدن نیز تعداد 153 فقره پروانه اکتشاف، 61 فقره گواهی کشف و 77 فقره پروانه بهره برداری صادر شده که نسبت به دوره قبل با 8.5 درصد رشد همراه بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید