Iranian Agriculture News Agency

بانک مرکزی فهرست دریافت کنندگان ارز 4200تومانی را منتشر کرد

فهرستی با هدف شفاف‌سازی و منتقدان بسیار

ایانا- اقتصاد: این لیست کامل نیست و تنها برخی اقلام به صورت گزینشی در این لیست آورده‌ شده‌اند و تا وقتی این لیست به طور کامل منتشر نشود اظهارنظر کارشناسی در مورد آن بی‌فایده است و در هر صورت لیستی که کامل نباشد مسلما گویای واقعیت نیز نخواهد بود.

فهرستی با هدف شفاف‌سازی و منتقدان بسیار

بانک مرکزی فهرست 1482 شرکت دریافت‌کننده ارز 4200 تومانی در ماه‌های اخیر را منتشر کرد. فهرستی که با هدف شفاف‌سازی و دسترسی عمومی به اطلاعات شرکت‌های واردکننده با توجه به دستور رییس‌جمهوری منتشر شد اما کامل نیست و رقم ارز مسافرتی، دانشجویی و ارز تخصیصی به بیماران در آن دیده نمی‌شود، اما  نام شرکت‌های واردکننده کالاهایی همچون تخم‌مرغ، تیوپ دوچرخه، کره‌، سشوار، اتو برقی و ... منتشر شده است.

سیامک پیربابایی عضو هیات رئیسه فدراسیون واردات ایران در این خصوص بر کامل نبودن این لیست تاکید کرد و به خبرنگار گروه اقتصادی ایانا گفت: «این لیست کامل نیست و تنها برخی اقلام به صورت گزینشی در این لیست آورده‌ شده‌اند و تا وقتی این لیست به طور کامل منتشر نشود اظهارنظر کارشناسی در مورد آن بی‌فایده است و در هر صورت لیستی که کامل نباشد مسلما گویای واقعیت نیز نخواهد بود و باید کامل منتشر شود. این لیست بر اساس مصالحی تهیه شده است و همانطور که اعلام شده بنابر نظر وزارت صمت تهیه شده است.»

به گفته او « فدراسیون واردات، تشکل‌ها، مطبوعات و غیره همه این انتظار را دارند که لیست موردنظر به طور کامل منتشر شود و البته درست است که برخی کالاها که مرتبط با وزارت دفاع است و جنبه امنیتی دارد، قابلیت انتشار ندارد اما اگر به دنبال شفاف‌سازی هستیم باید به دنبال انتشار کامل نام تمامی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز 4200تومانی باشیم و به شکل گزینشی عمل نکنیم.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید