Iranian Agriculture News Agency

فرصت دوباره کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) به ایران :

تمدید تعلیق تا آبان‌ماه

ایانا- اقتصاد: ایران تا ما اکتبر فرصت دارد که اصلاحات خود را کامل کند، در غیر این صورت باید با عواقب آن روبرو شود. این موضوع باعث خواهد شد تا سرمایه‌گذاران بیش از پیش از این کشور رویگردان شوند.

تمدید تعلیق تا آبان‌ماه

گلشن بابادی:FATF، تعلیق اقدامات مقابله‌ای خود را تا ماه اکتبر (آبان‌ماه) تمدید کرد. کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF)، در تازه‌ترین نشست خود با تاکید بر اینکه از ناتوانی ایران برای بکارگیری برنامه اقدام این سازمان جهت اصلاح روند ضد پول‌شویی (ای‌ام‌ال) و ضد تامین مالی تروریسم (سی‌اف‌تی)، ناامید شده است، تعلیق اقدامات مقابله‌ای خود را تا ماه اکتبر تمدید کرد.

به گزارش ایانا به نقل از رویترز، این کارگروه اعلام کرده است که ایران تا ما اکتبر فرصت دارد که اصلاحات خود را کامل کند، در غیر این صورت باید با عواقب آن روبرو شود. این موضوع باعث خواهد شد تا سرمایه‌گذاران بیش از پیش از این کشور رویگردان شوند.

کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF)، در بیانیه‌ای که در این رابطه صادر کرد با اشاره به اینکه ایران از نوامبر ۲۰۱۷ سازوکار اعلام وجه نقد خود را ایجاد کرده است و پیش‌نویس لوایح مربوط به مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم را فراهم کرده است. از ایران خواسته نسبت به تکمیل اقدامت زیر اقدام کند: ۱-مجرمانه شناختن تامین مالی گروه های تروریستی بدون در نظر گرفتن استثناهای خاص ۲-شناسایی و توقیف دارایی‌های افرادی که مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل به عنوان تروریست شناخته شده‌اند. ۳-اطمینان از وجود رهنمودهای مناسب و قابل اجرا برای مشتریان ۴- اطمینان از وجود نهادهای اطلاعات مالی مستقل و الزام به گزارش تراکنش های مشکوک ۵- شفاف سازی در خصوص نحوه شناسایی و تحریم نهادهای ارائه دهنده خدمات انتقال پول که مجوزهای لازم را ندارند ۶- تصویب و اجرای کنوانسیون های پالرمو و تامین مالی تروریسم و شفاف سازی در خصوص ظرفیت طرف ایرانی برای همکاری های حقوقی مسترک ۷- اطمینان از وجود تایید نهادهای مالی و اطلاعات سودمند وکامل در خصوص مبدا تراکنش ها ۸- در نظر گرفتن طیف وسیع تری از مجازات ها برای نقض قوانین مبارزه با پولشویی ۹- اطمینان از وجود قوانین و رویه های کافی برای توقیف دارایی‌های مرتبط.

در ادامه این بیانیه آمده است این گروه از ایران انتظار دارد فورا سایر اقدامات مربوطه در برنامه اقدام خود را تکمیل کند و اصلاحات ضروری مد نظر این گروه در زمینه مقباله با پول شویی و تامین مالی تروریسم را انجام دهد. از ایران انتظار می رود تا اکتبر ۲۰۱۸، متمم هایی به قانون مقابله با پولشویی و تامین مالی خود بیافزاید و کنوانسیون پالرمو و مقابله با تامین مالی تروریسم را در انطباق کامل با استانداردهای اف ای تی اف اجرا کند، در غیر این صورت این کارگروه اقدامات مناسب و ضروری را اتخاذ خواهد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید