Iranian Agriculture News Agency

ایران عضو کمیسیون خط مشی گذاری سازمان جهانی گمرک شد

ایانا- اقتصاد: پس از گذشت 14 سال‌، ایران بار دیگر به عضویت کمیته سازمان جهانی گمرک در آمد .

ایران عضو کمیسیون خط مشی گذاری سازمان جهانی گمرک شد

گمرک جمهوری اسلامی ایران با رای اعضای سازمان جهانی گمرک در اجلاس بروکسل به عنوان عضو کمیسیون خط مشی‌گذاری سازمان جهانی گمرک انتخاب شد.

به گزارش ایانا به نقل از گمرک، توسعه دیپلماسی فعال و افزایش فعالیت‌های بین‌المللی گمرک در سال‌های گذشته موجب شد، پس از سفر پارسال «میکوریا» دبیرکل سازمان جهانی گمرک به تهران، درخواست عضویت گمرک کشورمان در کمیسیون خط مشی‌گذاری سازمان جهانی به معاونت منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی گمرک ارسال شد.  

برپایه این گزارش پس از طرح اولیه در اجلاس رابطین و بدنبال آن در اجلاس روسای کل گمرکات منطقه ای در استرالیا و فیجی درخواست گمرک ایران مطرح و مورد موافقت قرار گرفت .

سرانجام در  یکصد و سی ودومین اجلاس شورای سازمان جهانی گمرک که اکنون با شرکت یکصد و هشتاد نفر رییسان گمرکات کشورهای عضو و سایر سازمان‌های ذینفع تجارت بین المللی در مقر سازمان جهانی گمرک در بروکسل در حال برگزاری است به تصویب نهایی کشورهای عضو سازمان جهانی گمرک رسید ‌.

پس از گذشت 14 سال‌، ایران بار دیگر به عضویت کمیته سازمان جهانی گمرک در آمد .

کمیته خط مشی‌گذاری سازمان جهانی گمرک مهمترین کمیته سازمان جهانی گمرک است که وظیفه سیاست‌گذاری و تدوین خط مشی مهمترین سازمان بین المللی تخصصی گمرک را بر عهده دارد .

اهمیت روزافزون گمرکات و نقش آن در تجارت بین‌المللی از لحاظ مسائل حمایتی، کنترلی، درآمدی و تسهیل تجارت، گمرک ایران سعی دارد علاوه بر حفظ منافع جمهوری اسلامی در صحنه‌های بین‌المللی نیز نقش موثری ایفا کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید