Iranian Agriculture News Agency

رییس هیات مدیره فدراسیون واردات ایران:

ممنوعیت واردات 1339 ردیف تعرفه با ابلاغیه وزارت صنعت

ایانا- اقتصاد: براساس ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت به رییس سازمان توسعه تجارت ایران در تاریخ سی ام خرداد ماه سال جاری، ۱۳۳۹ ردیف تعرفه گمرکی بنابر تایید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در گروه چهارم کالا و به عنوان کالاهای لوکس و غیر ضروری و به عبارتی ممنوعه وارداتی قرار گرفتند.

ممنوعیت واردات 1339 ردیف تعرفه با ابلاغیه وزارت صنعت

بنابر تایید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 1339 ردیف تعرفه 8 رقمی به عنوان کالاهای ممنوعه وارداتی معرفی شدند.

به گزارش ایانا به نقل از فدراسیون واردات ایران، فرهاد احتشام‌زاد، رییس هیات مدیره فدراسیون واردات ایران خبر داد: براساس ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت به رییس سازمان توسعه تجارت ایران در  تاریخ سی ام خرداد ماه سال جاری، ۱۳۳۹ ردیف تعرفه گمرکی بنابر تایید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در گروه چهارم کالا و به عنوان کالاهای لوکس و غیر ضروری و به عبارتی ممنوعه وارداتی قرار گرفتند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران افزود: براساس ابلاغیه وزیر صنعت، ثبت سفارش‌های قبلی این گروه کالاها نیز ابطال شده است؛ مگر آنکه ارز تخصصی به آنها از طریق شبکه بانکی و یا بدون انتقال ارز بوده باشد.

به گفته احتشام‌زاد   از جمله اقلام مندرج در لیست مذکور  می توان به خودروهای وارداتی، ادوات موسیقی، چرم گاو، غذای حیوانات خانگی و کولر گازی دوتیکه اشاره کرد.

رییس هیات مدیره فدراسیون واردات ایران اظهار کرد: تحلیل‌‌های انجام شده نشان می‌دهد، این ردیف‌های کالایی، فاقد مبنای یکسان از جمله تشابه با تولیدات داخلی در راستای حمایت از تولید داخل یا برخورداری از  ماهیت ارز بری هستند.

او افزود: متاسفانه ممنوعیت کالاهای مندرج در لیست مذکور، سبب آشفتگی بازار علی الخصوص در حوزه خودرو خواهد گردید و در خصوص سایر اقلام نیز منجر به افزایش بیش از پیش قاچاق اینگونه اقلام به کشور ناشی از ایجاد جذابیت قاچاق برای آنها خواهد شد که امید است تدابیر لازم برای این تهدیدها نیز اندیشیده شده باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید