Iranian Agriculture News Agency

پورابراهیمی خواستار بازنگری در سیاست‌های ارزی شد

مجبور می‌شویم، طرح دوفوریتی به مجلس بفرستیم

ایانا- اقتصاد: دولت باید حتما سیاست ارزی خود را بازنگری کند، اگر این کار انجام نشود مجبور هستیم طرح دو فوریتی خود را به مجلس بفرستیم.

مجبور می‌شویم، طرح دوفوریتی به مجلس بفرستیم

سیاست‌های ارزی که در ماه‌های اخیر صدای نارضایتی را بسیاری از فعالان اقتصادی را با خود همراه کرده، نگرانی‌هایی را مبنی بر تاثیر گذاری منفی بر صادرات کشور رقم زده است. در ادامه این نگرانی‌ها رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بازنگری در سیاست های ارزی دولت را ضروری دانست و پیش بینی کرد در صورت بازنگری نکردن در این سیاست‌ها، صادرات کشورپ متوقف و واردات افزایش پیدا کند.

محمدرضا پورابراهیمی در شورای گفت و گوی استانی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه دولت باید حتما سیاست ارزی خود را بازنگری کند، تاکید کرد: اگر این کار انجام نشود مجبور هستیم طرح دو فوریتی خود را به مجلس بفرستیم.

او به افزایش 20 برابری تقاضای واردات اشاره کرد و توضیح داد: این در حالی است که صادرات کشور باید افزایش یابد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری اینکه دلایل اقتصادی در کاهش ارزش پول ملی به حوزه اقتصادی ارتباط چندانی ندارد و بیشتر به فضای سیاسی و روانی و عدم تصمیمات کارشناسی در بانک مرکزی بر می گردد، خاطرنشان کرد: با کاهش ارزش پول ملی در هر کشوری، واردات کاهش یافته و صادرات افزایش می یابد.

پورابراهیمی با تاکید براینکه سیاست ارزی دولت برای ارز تک رقمی موجب ایجاد شرایط خاصی در اقتصاد کشور می شود، گفت: کتمان بازار غیر رسمی ارز در کشور امکان پذیر نیست و اثر آن را در اقلامی از جمله طلا می بینیم.

او بر ساماندهی تشکل¬های صادراتی تاکید کرد و گفت: یکی از نگرانی های ما این است که صادر کنندگان به صورت تکی اقدام به صادرات کنند زیرا در صورتی که با هم صادرات را انجام دهند، قدرتمند تر در بازار حضور خواهند داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بزرگترین چالش صادرکنندگان ایرانی عدم استمرار در صادرات است و رفع این مشکل با استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه و بورس کالا امکان پذیر است.

او با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار از لحاظ ارزی است، اظهار داشت: کل واردات غیر ضرور و اصلی بیش از 2.5 برابر منابع نسبت به مصارف ارزی کشور است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید