Iranian Agriculture News Agency

کارشناس بازار سهام:

بازار سهام خود را متعادل می‌کند

بازار سهام در دو سال گذشته مانند بازارهای رقیب و موازی رشد نکرده است

ایانا- اقتصاد: این اتفاق به هر بهانه‌ای که رخ داده باشد خوب و به نفع فعالان بازار است. در دو سال گذشته هیچ رشد قابل ملاحظه‌ای در بورس وجود نداشته است.

بازار سهام خود را متعادل می‌کند

بازار سهام در دو روز متوالی رو به صعود بود و رقم تاریخی 100 هزار واحد را رد کرد. این رشد آن هم در زمانی که اقتصاد در آستانه چالش‌های جدیدی قرار دارد در بین بخشی از فعالان بازار به خصوص سهامدارن خرد ایجاد تردید و بیم و امیدهای تازه کرده است. هرچند که برخی کارشناسان بازار معتقدند که باید این رشد را ردیابی کرده و در طول مدت زمان آن بررسی کرد.

حامد ستاک کارشناس بازار سهام معتقد است رشدی که در روزهای گذشته در بازار مشاهده می‌شود، رشد طبیعی است. در واقع دلایل درستی برای این رشد وجود دارد، اما نحوه شکل رشد خیلی طبیعی نیست. او در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایانا می‌گوید: رشد کردن بازار سهام طبیعی است اما اینکه رشدی که باید در مدت سه ماه رخ بدهد در سه روز انجام شود به صلاح بازار نیست.

او اضافه می‌کند: بازار سرمایه و سهام تنها بازاری بود که در یکی دو سال همسان سازی و تعدیل قیمت نداشته است. این رشد در حال حاضر رشد طبیعی بازار است و اتفاق خیلی عجیبی در بازار رخ نداده است.

این کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه افزایش قیمت سهام هیجانی نیست توضیح می‌دهد: این اتفاق به هر بهانه‌ای که رخ داده باشد خوب و به نفع فعالان بازار است. در دو سال گذشته هیچ رشد قابل ملاحظه‌ای در بورس وجود نداشته است.

او اضافه می‌کند: بازار سهام در دو سال گذشته به تناسب با بازارهای موازی و رقیب مانند طلا، ارز، مسکن و حتی نرخ سود بازار آزاد رشد نداشته است. رشد کنونی تا حدی جبران عقب ماندگی از رشد بازارهای دیگر را انجام می‌دهد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید