Iranian Agriculture News Agency

نوبخت خبر داد:

جلسه سازمان برنامه با دستگاه‌ها برای مقابله با تبعات تحریم

ایانا- اقتصاد: سازمان برنامه و بودجه با تک تک دستگاه‌ها جلسه‌هایی تشکیل می‌دهد تا بدانند در استمرار تحریم‌ها نقطه‌های آسیب پذیر کجاست و با چه فرصت‌هایی می‌توانیم نسبت به رفع آسیب‌های ناشی از تحریم اقدام کرد. همچنین در جلسه بعدی ستاد اقتصاد مقاومتی، تک ‌تک دستگاه‌ها درمورد آسیب‌های تحریم‌ها و راهکارشان برای دور زدن موانع را بیان کنند.

جلسه سازمان برنامه با دستگاه‌ها برای مقابله با تبعات تحریم

سازمان برنامه و بودجه برای بررسی آسیب تحریم‌ها و راهکارهای دور زدن موانع جلساتی را با دستگاه‌ها برگزار خواهد کرد. این خبر را رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه پنجاه و یکمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی داد.

محمد باقر نوبخت با اشاره به برگزاری این جلسات با دستگاه‌های مختلف در جمع خبرنگاران توضیح داد که «این سازمان با تک‌تک دستگاه‌ها جلسه‌هایی تشکیل می‌دهد تا بدانند در استمرار تحریم‌ها نقطه‌های آسیب پذیر کجاست و با چه فرصت‌هایی می‌توانیم نسبت به رفع آسیب‌های ناشی از تحریم اقدام کرد. همچنین در جلسه بعدی ستاد اقتصاد مقاومتی، تک‌تک دستگاه‌ها درمورد آسیب‌های تحریم‌ها و راهکارشان برای دور زدن موانع را بیان کنند.»

او با بیان اینکه برای اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی که 24 بند بود 56 طرح و 200 پروژه تعریف کردیم، یادآوری کرد که «با اجرا شدن این طر ح‌ها و پروژه‌ها می توانیم به اهداف ترسیم شده در سیاست‌های ابلاغی برسیم.»

نوبخت با اشاره به اینکه با توجه به تهدیدهای جدی درخصوص استمرار و گسترش تحریم های آمریکا، برای بی اثر یا کم اثر کردن آنها باید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تدابیر متناسبی را اتخاذ می کرد، توضیح داد که «در جلسه امروز، منابع موجود برای اجرای این پروژه ها و طرح ها و همچنین این مساله که در شرایط تحریم تا چه میزان محدود می شود، بررسی و ارزیابی شد.»

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد:«از دیگر مواردی که در این جلسه بررسی شد، اولویت بندی 200 پروژه که با محدود شدن منابع آن بود که راهکاری پیدا شود که پروژه‌ها چگونه به سرانجام برسد تا مردم کمترین زحمت را با تحریم‌ها متحمل شوند.»

نوبخت، مشکلات آب را از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه اعلام کرد: «در شرایط کنونی نسبت به پارسال و همچنین نسبت به متوسط عملکرد سال های گذشته با کمبود منابع آب مواجه‌ایم. براین اساس مناطق را به 2 دسته «با تنش آبی و یا کم آبی» تقسیم کردیم؛ در برخی استان ها مشکل آب وجود ندارد اما برخی دیگر به شدت با این مشکل مواجه اند.

او با بیان اینکه برای این مشکلات منابع مالی در نظر گرفته ایم، افزود: باید ببینیم با توجه به منابع مالی چه اقداماتی می توانیم در این زمینه انجام دهیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید