Iranian Agriculture News Agency

برای کنترل قیمت‌ها در ماه رمضان

عرضه شش محصول استراتژیک برای ماه رمضان

ایانا- اقتصاد: 114 هزار تن از شش محصول استراتژیک و اساسی پر مصرف و مورد نیاز مردم شامل گوشت قرمز، مرغ، شکر، روغن نباتی، برنج و تخم مرغ تدارک دیده شده که با امضای شریعتمداری رئیس کارگروه تنظیم بازار از روز گذشته برای اجرا به استانداری‌ها ابلاغ شده است.

عرضه شش محصول استراتژیک برای ماه رمضان

کمتر از ده روز به ماه رمضان باقی نمانده که مسعود بصیری،  مدیر کل دفتر تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی طبق رسم هر ساله از طرح ضیافت ماه رمضان خبر داده است. بر این اساس وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازرار طبق برنامه‌ای که هر سال با نزدیک شدن به ماه رمضان برای کنترل قیمت‌ها دارند، به عرضه برخی از اقلام اساسی در استان‌های مختلف کشور می‌پردازند.

بنابراین امسال نیز 114 هزار تن از شش محصول استراتژیک و اساسی پر مصرف و مورد نیاز مردم شامل گوشت قرمز، مرغ، شکر، روغن نباتی، برنج و تخم مرغ تدارک دیده شده که با امضای شریعتمداری رئیس کارگروه تنظیم بازار از روز گذشته برای اجرا به استانداری‌ها ابلاغ شده است.

در این راستا عرضه این کالاهای اساسی به طور مستمر در ماه رمضان صورت می‌گیرد تا بر اثر افزایش تقاضا در این ماه، قیمت‌ها سیر صعودی به خود نگیرد و ثباتی در قیمت‌ها ایجاد شود.

بصیری با اشاره به اینکه عرضه محصولات استراتژیک در بازار به معنای کمبود نیست بلکه تنها با این راهکار می‌توانیم بازار را کنترل کنیم، ادامه داد: « در این طرح 40 هزار تن شکر، 30 هزار تن برنج، 20هزار تن گوشت مرغ منجمد، 20 هزار تن روغن نباتی، 200تن گوشت قرمز منجمد و 2000 تن تخم مرغ در استان‌های مختلف کشور توزیع می‌شود.»

همچنین او اظهار کرد: « در این طرح، قیمت برنج عرضه شده در بازار، از برنج هندی 2600تومانی تا برنج تایلندی 3900تومان و همچنین برنج هندی 5600تومانی متغیر است. اما هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد در این طرح 6200تومان و هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد وارداتی 23هزار تومان تعیین شده. بر این اساس قیمت روغن نباتی و شکر نیز 15درصد زیر نرخ مصوب بازار و قیمت هر شانه تخم مرغ نیز 12هزار و 600تومان در نظر گرفته شده است.

بصیری در خاتمه از پر بودن انبارها و سردخانه‌های استان‌ها برای اجرای این طرح خبر داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید