Iranian Agriculture News Agency

خبرگزاری اسپوتنیک خبر داد:

اتحاد تجاری آلمان، فرانسه و بریتانیا برای مقابله با آمریکا

رهبران سه کشور بر اینکه برجام در حال حاضر بهترین راه برای دستیابی به منافع همه طرفین است، هم‌داستان…

ایانا- اقتصاد: سران سه کشور به ‌آمریکا هشدار دادند که آمادگی دارند در مقابل هرگونه اقدام تجاری تندروانه که منافع جمعی اتحادیه اروپا را تهدید کند دست به اقدامات هماهنگ و متقابل بزنند.

اتحاد تجاری آلمان، فرانسه و بریتانیا برای مقابله با آمریکا

سران سه کشور رهبری‌کننده اتحادیه اروپا، یعنی آلمان، فرانسه و بریتانیا، در تماسی تلفنی توافق کردند برای حمایت از منافع اقتصادی اتحادیه اروپا در برابر تندروی‌های تجاری ‌آمریکا متحد شده و هماهنگ عمل کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران به نقل از اسپوتنیک، دولت آلمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه و ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا در تماس‌های تلفنی جداگانه توافق کرده‌اند برای دفاع از منافع تجاری اتحادیه اروپا در مقابل هرگونه اقدام زیان‌آور آمریکا به منافع این بلوک متحد و هماهنگ عمل کنند.

به گزارش این خبرگزاری روسی، سران سه کشور به ‌آمریکا هشدار دادند که آمادگی دارند در مقابل هرگونه اقدام تجاری تندروانه که منافع جمعی اتحادیه اروپا را تهدید کند دست به اقدامات هماهنگ و متقابل بزنند. بیانیه دولت آلمان تصریح ‌می‌کند که سیستم تجارت چند جانبه‌گرای جهانی مورد حمایت اتحادیه اروپاست و اقدامات متقابل هم در چارچوب همین سیستم چندجانبه‌گرایی خواهد بود.

سران سه کشور رهبری‌کننده اتحادیه اروپا همچنین در مورد توافق هسته‌ای ایران نیز بر موضع پیشین خود مبنی بر پایبندی به برجام تأکید کرده ایالات‌متحده را نیز به ماندن در این موافقت‌نامه بین‌المللی فرا خواندند. این رهبران همچنین آمادگی خود را نیز برای ایجاد یک توافق جامع‌تر و گسترده‌تر با ایران اعلام داشتند. آنان ضمن اینکه خواستار حفظ برجام هستند اعلام کردند که هم‌زمان آمادگی دارند برای قراردادی جانبی که بین همه طرف‌های درگیر در برجام که شامل برنامه موشک‌های بالستیک ایران نیز بشود، وارد گفت‌وگو شوند.

بر اساس این بیانیه دولت آلمان، رهبران سه کشور بر اینکه برجام در حال حاضر بهترین راه برای دستیابی به منافع همه طرفین است، هم‌داستانند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید