Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی

عرضه گوشت گوسفند خوب نیست

گوشت وارداتی کیلویی ۳۳ هزار تومان است

در شرایط کنونی دام زنده سبک به کشورهای همسایه از جمله عراق و کویت قاچاق می‌شود اما صادرات رسمی آنها ممنوع است.

عرضه گوشت گوسفند خوب نیست

 

در روزهای اخیر قیمت گوشت قرمز افزایش یافته است. برخی از فعالان در بازار گوشت قرمز این افزایش قیمت را نتیجه کمبود عرضه گوشت مى‌دانند. البته این نکته باعث‌شده تا در آستانه ماه رمضان اتحادیه‌هاى فروش گوشت گوسفندى و گاوى اظهار نگرانی کنند. چراکه قیمت گوشت گوسفندى به کیلویى ٥٠ هزارتومان هم برسد. 

در همینباره علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی در  گفت وگو با خبرگزارى ایسنا مى‌گوید: وضعیت عرضه دام زنده سبک چندان مساعد نیست و شاهد کمبود در این بازار هستیم و در روزهای گذشته لاشه گوسفندی بیش از کیلویی۴۳ هزار تومان توزیع شد که با  در نظر گرفتن حداقل سود منطقی آن را کمتر از کیلویی ۵۰ هزار تومان به مردم عرضه کردند.

او در مورد اینکه کشتارگاه‌ها دلیل عرضه پایین گوشت گوسفندی را کم شدن عرضه دام زنده عنوان می‌کنند، توضیح مى‌دهد: روزانه واردات گوشت قرمز از مبادی رسمی کشور انجام می‌شود که کیلویی ۳۳ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد  و امیدواریم  در ماه‌های آینده با افزایش عرضه دام زنده بتوانیم به تعادل بهتری در بازار گوشت قرمز دست یابیم.

ملکی اضافه مى‌کند: در شرایط کنونی دام زنده سبک به کشورهای همسایه از جمله عراق و کویت قاچاق می‌شود اما صادرات رسمی آنها ممنوع است. 

در حال حاضر  مردم قدرت خرید پایینی دارند که امید است با اندیشیدن تمهیدات و تدابیر ویژه از سوی مسئولان  تعادل بیشتری در بازار گوشت قرمز ایجاد کرد.

همچنین علی خندان‌رو جوان رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوینیز درباره وضعیت تولید و بازار گوشت گاوی  توضیح داد که در زمینه گوشت گاوی هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد و قیمت این محصول نسبت به سال گذشته حدود دو هزار تومان افزایش یافته و به کیلویی ۴۰ هزار تومان رسیده است که البته این قیمت مناسب نیست.

خندان‌رو جوان مى‌گوید: هم‌اکنون در عرضه گوشت گاوی هیچ مشکلی وجود ندارد اما مردم قدرت خرید چندانی ندارند و از آنجا که برای فروشنده نیز صرفه اقتصادی ندارد که لاشه بزرگ گوساله را خریدارى و عرضه کند.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی مى‌گوید: به‌طور قطع در تابستان امسال با توجه به گرم شدن هوا و کاهش مصرف گوشت قرمز، قیمت این محصول پروتئینی نیز دستخوش تغییر چندانی نمی‌شود و شاهد گرانی آن در ماه رمضان نخواهیم بود.

خندان رو جوان همچنین در خصوص قاچاق دام زنده سنگین نیز اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی شاهد قاچاق دام زنده سنگین به کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه بودیم که با پیگیری‌های متعدد از طریق مقامات و دستگاه‌های نظارتی متولی، جلوی قاچاق آن را گرفتیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید