Iranian Agriculture News Agency

متوسط بهای اقلام خوراکی مناطق شهری در فروردین ١٣٩٧ حکایت کرد

گوجه‌فرنگی هم رکورددار کاهش قیمت، هم افزایش

بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل (فروردین ١٣٩٦) مربوط به «برنج خارجی درجه یک» با ٣٧,٩…

ایانا- اقتصاد: «برنج خارجی درجه یک»، «تخم‌مرغ ماشینی» و «پیاز» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل (فروردین‌ماه ١٣٩٦) را داشتند.

گوجه‌فرنگی هم رکورددار کاهش قیمت، هم افزایش

بیشترین کاهش قیمت نسبت به فروردین‌ماه ١٣٩٦ مربوط به «گوجه‌فرنگی» با ٤١,٦ درصد کاهش (با وجود داشتن بیشترین افزایش قیمت نسبت ماه قبل) و پس آن «پرتقال محصول داخل» با ٣١.٢ درصد کاهش (با وجود داشتن رتبه دوم بیشترین افزایش قیمت نسبت ماه قبل) و «سیب درختی زرد» با ٣٠ درصد کاهش است.

بنا بر گزارش مرکز آمار ایران، بر اساس نتایج به‌دست‌آمده در فروردین‌ماه ١٣٩٧، بیشترین افزایش قیمت در ماه جاری نسبت به ماه گذشته، مربوط به اقلام «گوجه‌فرنگی» با ١٤ درصد افزایش، «پرتقال محصول داخل» با هشت درصد افزایش و «مرغ ماشینی» با ٧.٢ درصد افزایش بوده است. بیشترین کاهش قیمت هم در ماه جاری نسبت به ماه گذشته مربوط به اقلام «پیاز» با ١١,٩ درصد کاهش و «تخم‌مرغ ماشینی» با ٩,٨ درصد کاهش است.

همچنین، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل (فروردین ١٣٩٦) مربوط به «برنج خارجی درجه یک» با ٣٧,٩ درصد افزایش و پس از آن «تخم‌مرغ ماشینی» با ٢٧.٧ درصد افزایش و «پیاز» با ٢٤.٥ درصد افزایش بود. بیشترین کاهش قیمت نسبت به فروردین ١٣٩٦ مربوط به «گوجه‌فرنگی» با ٤١,٦ درصد کاهش (با وجود داشتن بیشترین افزایش قیمت نسبت ماه قبل) و پس آن «پرتقال محصول داخل» با ٣١,٢ درصد کاهش (با وجود داشتن رتبه دوم بیشترین افزایش قیمت نسبت ماه قبل) و «سیب درختی زرد» با ٣٠,٠ درصد کاهش است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید