Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" اعلام کرد:

حمایت وزارت جهاد کشاورزی از ایجاد صنایع تبدیلی در استان همدان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی در استان همدان ضروری است و وزارت جهاد کشاورزی با ارائه تسهیلات از سرمایه گذاران در این حوزه حمایت خواهد کرد.

حمایت وزارت جهاد کشاورزی از ایجاد صنایع تبدیلی در استان همدان

به گزارش خبرنگار ایانا، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی شامگاه دوشنبه در نشست با مجمع نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در بودجه سال آینده با فروش اموال مازاد وزارت جهاد کشاورزی، ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه های گلخانه ای، زیرساخت های کشاورزی، آبخیزداری و آبیاری نوین تخصیص داده خواهد شد.

وی افزود: کشاورزی قراردادی یکی از محوری ترین برنامه های پیشبرد الگوی کشت در کشور است و باید از این ظرفیت در استان همدان استفاده شود.

ساداتی نژاد ادامه داد: کشاورز ما با وجود مشکلات اقتصادی باید بتواند از طریق کشاورزی قراردادی، نهاده های مورد نیاز خود را تامین کند که امسال از طریق شرکت بازرگانی دولتی با تامین کود و بیمه، کار را شروع کرده ایم.

وی تصریح کرد: از سال آینده تعاون روستایی را موظف کرده ایم که میوه شب عید را از طریق کشاورزی قراردادی با باغداران تهیه کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که سنددار شدن اراضی کشاورزی را در چهار سال دولت سیزدهم به اتمام خواهیم رساند، گفت: از ۲۲ بهمن امسال هم جشن سنددار شدن اراضی را با دو شهرستان آغاز خواهیم کرد و این اقدام استمرار خواهد داشت.

وی افزود: استان همدان باید در زمینه سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی فعال شود و وزارت جهاد کشاورزی هم به سرمایه گذاران تسهیلات خواهد داد.

ساداتی نژاد اعلام کرد: بزودی از "دامدار کارت" رونمایی خواهیم کرد، این کارت با تسهیلات ۱۱ درصد برای حمایت از دامداران روستایی و عشایر در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید