Iranian Agriculture News Agency

در راستای توسعه مکانیزاسیون باغبانی کشور انجام شد؛

ابلاغ سهمیه پیش فروش نقدی 700 دستگاه تراکتور باغی به استان‌ها

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: در راستای توسعه مکانیزاسیون باغبانی کشور و ارتقای ناوگان نیرو محرکه باغات سهمیه پیش فروش نقدی 700 دستگاه تراکتور باغی به استان های کشور ابلاغ شد.

ابلاغ سهمیه پیش فروش نقدی 700 دستگاه تراکتور باغی به استان‌ها

کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با ابلاغ سهمیه مکانیزاسیون باغبانی اظهار کرد: در راستای تاکید وزیر جهاد کشاورزی برای توسعه مکانیزاسیون باغبانی کشور، طی روزهای اخیر پیش فروش 700 دستگاه تراکتور ویژه باغات با تکیه بر صنعت داخلی کشور به استان ها ارسال شد.

وی افزود: این تراکتورها، تراکتور سبک و کمرشکن باغی و مناسب کاربری در باغات هستند.

عباسی با بیان این که در حوزه مکانیزاسیون باغبانی به توسعه بیشتری نیازمند هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از نکات کلیدی و مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی در سال 1400، توجه ویژه به توسعه مکانیزاسیون باغبانی در کشور است.

وی افزود: در یک ماه گذشته و با پیگیری‌ وزارت جهاد کشاورزی و همکاری تولیدکنندگان و عرضه کنندگان ماشین آلات کشاورزی و بانک کشاورزی اقدامات مثبتی در این حوزه صورت گرفته و در راستای این اقدامات،  فروش نقدی تراکتور از ماه گذشته آغاز و 4 هزار دستگاه انواع تراکتور زراعی پیش فروش نقدی شده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: با احتساب پیش فروش 700 دستگاه تراکتور باغبانی در روزهای اخیر، 4700 دستگاه انواع تراکتور باغی و زراعی پیش فروش نقدی شده‌اند که این اقدام در سنوات گذشته بی‌سابقه بوده و با هدف ارتقای شاخص‌های مکانیزاسیون، بهبود فضای عملیات ماشینی در عرصه باغات و مزارع کشور انجام شده است.

عباسی با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده است، پیش بینی کرد: تا پایان سال بیش از 6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: 2.9 میلیون هکتار باغ در کشور وجود دارد که حدود 1.5 میلیون هکتار باغات سنتی است و مابقی باغات امکان ورود ماشین را دارند، عموما تراکتور برای باغات غیر سنتی کاربرد دارد و امیدواریم که بتوانیم شاخص‌های مکانیزاسیون و روند ورود ماشین آلات به باغات را به ویژه در حوزه برداشت محصولات توسعه دهیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در شرایط کنونی به غیر از باغات زیتون و پسته که شاخص مکانیزاسیون در مرحله برداشت آنها حدود 20 درصد است، در سایر باغات در عملیات برداشت کمتر از 8 درصد مکانیزه هستیم که درصدد توسعه بیشتر مکانیزاسیون کشور در سال 1400 هستیم تا بتوانیم برنامه های راهبردی وزیر جهاد کشاورزی در این حوزه را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید