Iranian Agriculture News Agency

قادری فر خبر داد:

آغاز عرضه هوشمند مرغ و تخم مرغ توسط شرکت های دانش بنیان

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از آغاز عرضه هوشمند مرغ و تخم مرغ و تنظیم بازار با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان خبر داد.

آغاز عرضه هوشمند مرغ و تخم مرغ توسط شرکت های دانش بنیان

اسماعیل قادری فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در گفت و گو  با خبرنگار ایانا به نقش تکنولوژی و ابزارهای هوشمند در تسهیل بازاررسانی محصولات کشاورزی و دامی اشاره کرد و گفت: توزیع مویرگی هوشمند محصولات کشاورزی و دامی به مصرف کننده نهایی ابزار قدرتمندی است که در دنیا توسط استارت آپ ها اجرا شده است.

وی افزود: در ایران نیز با توجه به زیرساخت مناسب برای تجارت الکترونیک‌‌ در حال حاضر این امکان فراهم است.

قادری فر با تاکید بر اهمیت رویکرد عرضه مستقیم محصول به مصرف کننده و حذف دلال ها‌‌ از بازار در دولت جدید،‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی عرضه هوشمند مرغ و تخم مرغ و تنظیم بازار را با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان شروع کرده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: پیش بینی می شود تا پایان هفته جاری‌‌‌‌ عرضه مرغ منجمد با قیمت مصوب کیلویی ۲۰ هزار تومان و تخم مرغ با قیمت مصوب شانه‌ای ۴۳ هزار تومان با توزیع روزانه بیش از 300 تن از هر کدام از اقلام یاد شده در یک پلتفرم استارت آپی به درب منازل ارسال شود.

قادری فر با اشاره به بهره گیری از سامانه های هوشمند مبتنی بر فناوری اطلاعات، ادامه داد: توزیع هوشمند محصولات سبب تغییر جهت در زنجیره توزیع از حوزه دلال محوری به حوزه واسطه گری عادلانه خواهد شد.

او در پایان‌ اقدامات انجام شده در عرضه مستقیم محصولات با رویکرد خدمت رسانی موثر را تحولی بزرگ دانست و گفت: این طرح توسط یک شرکت دانش بنیان در سامانه بازارگام در قدم اول در سطح شهر تهران‌‌ انجام می شود و در مرحله بعد‌‌، اجرای طرح الگویی در کلان شهرها تا پایان ماه جاری خواهد بود.

ساناز بردبار

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید