Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

ایران می‌تواند هاب کشاورزی منطقه شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با همکاری وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی می توانیم صادرات محصولات کشاورزی و تعامل با همسایگان را افزایش دهیم و تبدیل به هاب کشاورزی تجاری در منطقه شویم.

ایران می‌تواند هاب کشاورزی منطقه شود

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در شورای معاونین وزارت جهاد کشاورزی که امروز با حضور مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های کشورهای همسایه و با همکاری وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی می توانیم صادرات محصولات کشاورزی و تعامل با همسایگان را افزایش دهیم و تبدیل به هاب کشاورزی تجاری در منطقه شویم.

وی تاکید کرد: تمام معاونین وزارتخانه لازم است بسته ظرفیت های صادراتی، وارداتی و نیازهای تکنولوژیک بخش کشاورزی را آماده کنند تا در اختیار معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه قرار گیرد و این وزارت بتواند نیازها و ظرفیت های بخش کشاورزی را به سفارتخانه ها ارجاع دهد.

در این جلسه، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران بر گسترش همکاری های کشاورزی ایران با کشورهای همسایه، تاکید کرد و خواستار معرفی پتانسیل های صادراتی ایران و نیازهای وارداتی بخش کشاورزی به وزارت امور خارجه شد.

وی، ارائه راهکارهای کاهش خروج ارز از کشور از طریق معرفی و انتقال تکنولوژی‌های مورد نیاز بخش کشاورزی به داخل کشور با کمک وزارت امور خارجه را ضروری دانست و بر لزوم برگزاری جلسات تخصصی با حضور معاونین و روسای سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تاکید کرد.

گفتنی است، در این جلسه معاونین وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از عملکرد حوزه مسئولیت خود ارائه کردند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید