Iranian Agriculture News Agency

با حضور وزیر جهاد کشاورزی؛

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان افتتاح شد

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان که امروز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رویدادهایی که در تمام دنیا، در حوزه های کشاورزی برای معرفی دستاوردهای جدید در این حوزه انجام می‌شود، برپایی نمایشگاه است.

وی افزود: در این نمایشگاه‌ها، شرکت‌ها، متقاضیان و بازدیدکنندگان با صنایع و تکنولوژی‌های نوین در بخش کشاورزی آشنا می‌شوند و قدرت انتخاب خواهند داشت.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه‌ها، نخبگان بخش با هم تبادل اطلاعات می کنند و می‌تواند در رونق صنایع غذایی موثر باشد.

ساداتی نژاد در رابطه با کاهش تولید گندم در کشور، تصریح کرد: امسال به دلیل خشکسالی گندم به میزانی که پیش بینی شده بود تولید نشده و کمی بیشتر از 4.5 میلیون تن گندم خریداری شده است و نیاز مازاد بر این میزان، وارد خواهد شد.

وی با اشاره به مصوبه تنظیم بازار برای قیمت سبوس، افزود: قیمت سبوس طبق مصوبه تنظیم بازار تا پایان سال همان 1400 تومان خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با تولید برنج در کشور گفت: امسال خشکسالی بی سابقه‌ای که داشتیم در برخی محصولات مانند گندم و برنج موثر بود و در برنج 18 درصد کاهش تولید داشتیم؛ این میزان کاهش بر بازار عرضه و تقاضا و قیمت اثرگذار است.

وی افزود: مشکل و کمبودی در تامین و تدارک برنج خارجی نداریم و شرکت بازرگانی دولتی هم از هفته گذشته که بازار دچار نوسان شد، عرضه خود را شروع کرده است و این عرضه ادامه خواهد داشت.

ساداتی نژاد تاکید کرد: طبق قانون از ابتدای مرداد تا آخر آبان ماه که فصل برداشت برنج است، برای حمایت از کشاورزان ممنوعیت واردات داریم و واردات در قبل از ممنوعیت و بعد از پایان ممنوعیت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که در حوزه کالاهای اساسی، بازار به آرامش برسد و از همراهی خوب اتحادیه‌های صنعت طیور با وزارت جهاد کشاورزی تشکر می‌کنم.

1608

لازم به ذکر است، پس از افتتاح و بازدید از این نمایشگاه، وزیر جهاد کشاورزی از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته نیز بازدید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید