Iranian Agriculture News Agency

حاجتی اعلام کرد:

واریز 17 هزار و 375 میلیارد ریال یارانه نهاد ها، عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات کشاورزی

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور از واریز هفده هزار و سیصد و هفتاد و پنج میلیارد ریال به حساب وزارت جهاد کشاورزی بابت خرید یارانه نهاد ها، عوامل تولید، خرید تضمینی محصولات بخش کشاورزی خبر داد.

واریز 17 هزار و 375 میلیارد ریال یارانه نهاد ها، عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات کشاورزی

به گزارش ایانا به نقل از سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور، دکتر امید حاجتی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور از پرداخت 17 هزار و سیصد و هفتاد و پنج میلیارد ریال به حساب وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

وی با اعلام این خبر، اظهار کرد: این مبلغ از منابع درآمدی تبصره ۱۴ و  در راستای اجرای بند ۲۴ جدول مصارف تبصره مذکور در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و  بابت خرید یارانه نهاد ها، عوامل تولید، خرید تضمینی محصولات بخش کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واریز شد.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور با بیان اینکه تامین نیازهای این حوزه در جهت حمایت از کشاورزان به ویژه در حوزه تولید، خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله زعفران صورت گرفته است، اشاره کرد: این مبلغ در سه مرحله به حساب وزارت جهاد کشاورزی واریز شد؛ در مرحله اول هفت هزار و هشتصد و هفتاد و پنج میلیارد ریال و در مرحله دوم، 3هزار میلیارد ریال واریز شد و همچنین مبلغ 6 هزار و پانصد میلیارد ریال بصورت اسناد خزانه در اختیار این وزارت خانه قرار گرفت و در مجموع 17 هزار میلیارد و سیصد و هفتاد و پنج میلیون ریال واریز شد تا حمایت دولت در این بخش صورت گرفته شده باشد.

دکترحاجتی اضافه کرد: این حمایت در حالی انجام شده است که این رقم در بودجه سال قبل بابت خرید یارانه نهاده ها، عوامل تولید، خرید تضمین محصولات بخش کشاورزی 6500 میلیارد ریال بوده است و در بودجه سال جاری افزایش پیدا کرده است.

پرداخت یک هزار و هفتصد و پنجاه  میلیارد ریال بابت خرید واکسن مایه کوبی دام به حساب سازمان دامپزشکی کشور

وی به اعتبار هزینه ای برای خرید واکسن به منظور واکسیناسیون دام اشاره کرد و عنوان کرد: در قانون بودجه سال جاری مبلغ 3500 میلیارد ریال در جدول مصارف هدفمندی تبصره (14) برای خرید واکسن واکسیناسیون دام پیش بینی شده است و تا این مرحله یک هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد ریال به حساب سازمان دامپزشکی کشور واریز شد.

دکتر حاجتی با بیان اینکه تامین منابع و حمایت از بخش های تعین شده در جدول مصارف تبصره ۱۴ را با هدف افزایش تولید و بالا بردن بهره وری در این بخش انجام شده است، اشاره کرد:  ان شاء الله با حمایت انجام شده در این بخش توسط دولت و اجرای دقیق نظام حمایتی براساس قانون توسط مسئولان ذی ربط در سازمان دامپزشکی کشور، کشاورزان و دامداران از این حمایت ها در جهت بالا بردن ایمنی دام ها و تولیدات خود بهره ببرند.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور همچنین به ردیف هزینه ای جدید در این بخش اشاره کرد و افزود:  بخشی از این اعتبار پرداخت شده برای تولید و تامین نیاز داخل و صادرات زعفران انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید