Iranian Agriculture News Agency

بانک کشاورزی ایران گزارش می‌دهد؛

افزایش 2 برابری پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در سال 1400

بانک کشاورزی تا 13 شهریورماه سال جاری تعداد 15هزار و601 فقره تسهیلات، جمعاً به مبلغ 24هزار و 853 میلیارد ریال برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت کرده است.

افزایش 2 برابری پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در سال 1400

به گزارش ایانا و به نقل از بانک کشاورزی، تسهیلات پرداختی این بانک برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از مبلغ 12هزار و770 میلیارد ریال در شهریور سال1399 به مبلغ 24هزار و853 میلیارد ریال در شهریورماه سال جاری افزایش یافته است که حاکی از افزایش نزدیک به 2برابری تسهیلات پرداختی در این بخش، طی مدت یاد شده است.

بر اساس این گزارش، تسهیلات پرداختی این بانک برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در مقایسه با مدت مشابه سال 1399 از رشدی حدود 95درصد برخوردار بوده است و با پرداخت این مبلغ در سال جاری علاوه بر پوشش افزایش قیمت ماشین های کشاورزی،تعداد بیشتری از این ماشین ها به ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی افزوده شده است.

این گزارش می‌افزاید؛ برنامه عملیاتی تعیین شده از سوی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی برای پایان سال جاری مبلغ 30هزار میلیارد ریال تعیین شده است که تا کنون حدود 83 درصد از این برنامه محقق شده است.

شایان ذکر است، توسعه مکانیزاسیون به عنوان یکی از عوامل اساسی رشد و پایداری تولید کشاورزی به ویژه در زیر بخش زراعت، جزو اولویت های این بانک در پرداخت تسهیلات قرار دارد که خوشبختانه تسهیلات پرداختی به این بخش رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید