Iranian Agriculture News Agency

کوهساری در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:

برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی منطبق با اسناد بالادستی است

نماینده مجلس یازدهم گفت: در برنامه های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به چالش ها و برنامه ها اشاره شده که با توجه به اسناد بالادستی و سیاست های کلی نظام تدوین شده است. افزایش بهره وری آب نیز یکی از برنامه های اصلی وزیر پیشنهادی بوده که در شرایط خشکسالی بسیار اهمیت دارد.

برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی منطبق با اسناد بالادستی است

به گزارش ایانا و به نقل از خانه ملت، غلامعلی کوهساری در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، اول شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، گفت: آقای ساداتی نژاد معرف حضور همه نمایندگان بوده و اگر امروز من از وی حمایت می کنم علت آن حمایت از بخش کشاورزی است.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که از ابتدای انقلاب تاکنون کدام وزیر را سراغ دارید که بر تمام حوزه های تخصصی خود مسلط باشد، افزود: آقای ساداتی نژاد در حوزه آب، مرتع داری، شیلات، زراعت و دامپزشکی تخصص دارد. هرکس به عنوان وزیر انتخاب شود فقط در یک یا دو حوزه متخصص است اما آقای ساداتی نژاد قابلیت مدیریت در حوزه های مختلف را دارد.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در حوزه علمی و دانشگاهی در یکی از بزرگ ترین دانشگاه های کشور مسئولیت داشته است، ادامه داد: آقای ساداتی نژاد به دنبال ارتباط حوزه دانشگاهی و بخش کشاورزی است.

کوهساری از مخالفان ساداتی نژاد درخواست کرد حداقل یک بار برنامه های 67 صفحه ای وزیر پیشنهادی را مطالعه کنند. با وجود تحریم هایی که کشور ما با آن درگیر بود اما رشد اقتصادی در بخش کشاورزی طی سالیان گذشته مثبت بوده که این مسئله نشان از قابلیت های بالای بخش کشاورزی دارد.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: طی 40 سال گذشته بخش کشاورزی با بی مهری های بسیاری مواجه بوده اما توانسته 80 درصد امنیت غذایی کشور را تامین کند. امروز بیکاری یکی از معضلات به ویژه در میان قشر جوان است که در حال حاضر 4.5 میلیون بهره بردار در بخش کشاورزی فعال هستند.

وی با بیان اینکه انتخاب وزیر جهاد کشاورزی در مقطع کنونی یکی از مهم ترین انتخاب ها به شمار می آید، افزود: سوابق آقای ساداتی نژاد نشان می دهد که او کاملا با این حوزه آشنا بوده و سفرهای نظارتی وی به نقاط مختلف کشور شناخت دقیقی از ظرفیت های کشاورزی سراسر کشور به وی داده است.

این نماینده مردم در مجلس افزود: در برنامه های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به چالش ها و برنامه ها اشاره شده که با توجه به اسناد بالادستی و سیاست های کلی نظام تدوین شده است. افزایش بهره وری آب نیز یکی از برنامه های اصلی وزیر پیشنهادی بوده که در شرایط خشکسالی بسیار اهمیت دارد.

کوهساری تعامل وزارت جهاد کشاورزی و نیرو را در مقطع کنونی بسیار ضروری برشمرد و گفت: حفاظت از خاک و اجرای برنامه های آبخیزداری نیز یکی از برنامه های آقای ساداتی نژاد بوده که با نگاه به برنامه های وی در می یابیم که نکات مهم این حوزه در این برنامه دیده شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان افزود: در برنامه 67 صفحه ای وزیر جهاد کشاورزی انطباق بالایی با اسناد بالادستی وجود دارد که 50 درصد از این برنامه منطبق و 40 درصد آن همسو است و هیچ موردی مغایر با اسناد بالادستی وجود ندارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید