Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

معتقد به کار تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های روستایی هستیم

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جدی گرفتن بخش مهمی از پایه اقتصادی کشور در حوزه تعاونی‌ها، گفت: دولت باید اقتصاد تعاونی‌ها را جدی بگیرد.

معتقد به کار تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های روستایی هستیم

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، علیرضا پاک‌فطرت در واکنش به موضوع انحلال سازمان مرکزی تعاون روستایی که اخیرا توسط هیئت وزیران مطرح شده، بیان کرد: نمی‌دانم این اقدام به استناد چه بند و چه ماده‌ای قرار است انجام شود و آیا به استناد برنامه ششم توسعه است یا نه؟ و اگر نباشد خلاف است.

وی تصریح کرد: معتقد به کار تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های روستایی هستیم، چرا که موجب کمک به تولید، اشتغال و هم افزایی در بخش اقتصادی می‌شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصاد کشور بر سه پایه دولتی، خصوصی و تعاونی استوار شده که متاسفانه به اقتصاد تعاونی‌ها توجهی نکرده‌ایم در حالی که باید حداقل ٣٠ تا ٤٠ درصد اقتصاد ما بر پایه اقتصاد تعاونی چرخش داشته باشد.

پاک‌فطرت با بیان اینکه باید همه مسئولان به تحقق این مهم از جمله خود دولت به عنوان مجری کمک کند، مجددا تاکید کرد که باید اقتصاد تعاونی‌‌ها جدی گرفته شود.

وی با تصریح بر این نکته که اشتغالی که در تعا‌ونی‌ها ایجاد می‌شود پایدارتر خواهد بود، گفت: تعاونی‌ها می‌توانند بخشی از مشکلات اقتصادی امروز را حل و به رونق تولید کمک کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید