Iranian Agriculture News Agency

تقدیر گندمکاران از وزیر جهاد کشاورزی برای افزای قیمت گندم؛

اشتیاق گندم‌کاران به فروش گندم به دولت با افزایش قیمت خرید

جمعی از اتحادیه‌ها و تشکل‌ها از اقدامات وزیر جهاد کشاورزی در راستای افزایش قیمت گندم تقدیر کردند.

اشتیاق گندم‌کاران به فروش گندم به دولت با افزایش قیمت خرید

به گزارش خبرنگار ایانا، رئیس هیئت مدیره سازمان مردم‌نهاد توسعه کشاورزی مردم درباره میزان مفیدبودن افزایش یک‌هزار تومانی قیمت خرید تضمینی گندم گفت: از همت همه کسانی که زحمت کشیدند که این افزایش قیمت اتفاق بیفتد، تشکر می‌کنم و معتقدم این افزایش قیمت سبب شده به تولیدکنندگان نزدیک‌تر شویم.

علیرضا الوندی ادامه داد: قطعاً با افزایش قیمت خرید گندم به تعامل بیش‌تری با تولیدکننده می‌رسیم و تا حدود زیادی توانستیم به خواسته‌های تولیدکنندگان جامه عمل بپوشانیم.

الوندی ادامه داد: البته اگر بخواهیم این قیمت را با تورم موجود که کشاورزان با آن روبه‌رو هستند، بسنجیم، باید گفت این رقم تکافوی همه هزینه‌های تولید را نمی‌دهد و باید تغییری در این رقم ایجاد شود.

رئیس سازمان مردم‌نهاد توسعه کشاورزی مردم افزود: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم که با همت تشکل‌های بخش کشاورزی، حمایت وزیر جهاد کشاورزی و شورای قیمت‌گذاری رخ داد، نشان می‌دهد که حضور تولیدکنندگان در کنار وزیر برای اصلاح قوانین خرید محصولات کشاورزی تا چه اندازه می‌تواند تأثیرگذار باشد.

الوندی گفت: این اقدام تا حدود زیادی می‌تواند فاصله بین مسئولان و تولیدکنندگان را بردارد و کشاورز را به ادامه تولید امیدوارتر کند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم را قدم مناسبی می‌دانیم که توسط همه خانواده کشاورزان خصوصا مسئولان، وزیر و اعضای شورای قیمت‌گذاری برداشته شده و خواستار ادامه تعامل مسئولان با تشکل‌ها در همه زمینه‌ها هستیم.

رئیس سازمان مردم‌نهاد توسعه کشاورزی مردم درباره نقش این افزایش قیمت در تأمین امنیت غذایی توضیح داد: افزایش فعلی قیمت گندم باعث می‌شود کشاورزان اشتیاق بیش‌تری برای در اختیار قرار دادن محصولات خود به دولت پیدا کنند و علاقه برای رفتن به سمت بخش خصوصی کم‌تر می‌شود.

الوندی ادامه داد: افزایش قیمت فعلی هرچند به صورت کامل پوشش‌دهنده هزینه‌ها نیست، ولی اقدام خوبی است که با همت خانواده بزرگ کشاورزی و دولت صورت گرفته و از وقتی در سطح وزارت جهاد کشاورزی شاهد تغییر بوده‌ایم، حرکت‌ها به سمت مردمی‌شدن پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با حمایت دولت و وزرا این اقدامات به تمام بخش‌ها تسری پیدا کند و فقط در یک بخش خاص نباشد و قیمت‌ دیگر محصولات متناسب با هزینه‌ها افزایش یابد و عدالت در تمام بخش‌های کشاورزی و زیربخش‌های آن جاری و ساری شود.

قدردانی دبیر بنیاد ملی گندم‌کاران از وزیر جهاد برای پیگیری افزایش قیمت خرید تضمینی گندم

دبیر بنیاد ملی گندم‌کاران ضمن تشکر از وزیر جهاد کشاورزی برای پیگیری افزایش یک‌هزار تومانی قیمت خرید تضمینی گندم گفت: افزایش یک‌هزار تومانی قیمت گندم و رسیدن آن به پنج هزار تومان اقدامی مناسب و بسیار عالی در جهت دلگرم‌کردن گندم‌کاران به ادامه تولید است.

علی خان‌محمدی اظهار داشت: افزایش یک‌هزار تومانی گندم یک قدم خیر است، هرچند هزینه‌های تولید کشاورزان را به‌طور کامل پوشش نمی‌دهد.

وی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی بهترین کار را برای افزایش قیمت گندم انجام دادند و این‌که این افزایش قیمت جزو خواسته‌های وزیر بوده، باعث دلگرمی کشاورزان است.

خان‌محمدی افزود: با این‌که این قیمت هزینه‌های کشاورزان را پوشش نمی‌دهد، ولی باز هم برای پوشش مقداری از هزینه‌های کشاورزان مفید است و می‌تواند پایداری کشاورزی و تولید کشاورزان را تقریباً تضمین کند و به بخشی از خواسته‌های کشاورزان جامه عمل بپوشاند.

دبیر بنیاد ملی گندم‌کاران توضیح داد: این اتفاق نقش موثری در بالا بردن انگیزه کشاورزان دارد. کشاورز در شرایط فعلی چاره‌ای جز تولید ندارد و دولت در جایی پای گذاشته و اعلام کرده این محصول باید تحویل داده شود، لذا با توجه به این شرایط همین یک‌هزار تومان افزایش قیمت بخشی از هزینه‌های کشاورزان را پوشش می‌دهد.

خان‌محمدی ادامه داد: از وزیر جهاد کشاورزی تشکر می‌کنم که در این برهه حساس چنین حرکت شجاعانه‌ای برای افزایش قیمت گندم انجام دادند.

وی گفت: امنیت غذایی به موارد مختلفی بستگی دارد و یکی از مولفه‌های آن این است که قیمت محصولات استراتژیک کشاورزی بر اساس هزینه‌های تولید اعلام شود که در صورت تحقق این امر، بر پایداری تولید تأثیر می‌گذارد؛ البته نباید خیلی هم انتظار بالا رفتن قیمت را داشته باشیم و باید به مصرف‌کننده هم توجه کرد، ولی بدون شک این افزایش قیمت در پایداری تولید گندم نقش موثری دارد.

افزایش  قیمت خرید گندم گامی در راستای تأمین امنیت غذایی است

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی کشور در خصوص افزایش قیمت تضمینی گندم، ضمن تشکر از وزیر جهاد کشاورزی و اعضای شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، گفت: افزایش   قیمت خرید گندم گامی در راستای تأمین امنیت غذایی است.

هوشنگ افسردیر اظهار داشت: افزایش یک‌هزار تومانی قیمت خرید تضمینی گندم گامی مثبت و حمایت از گندم‌کارانی است که در شرایط سخت تحریم دست از تلاش برای تأمین نان مردم برنمی‌دارند.

افسردیر افزود: این تصمیم در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال مبنی بر «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» بوده است.

وی اظهار داشت: از کشاورزان می‌خواهم گندم خود را به تمامی مراکز خرید شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی و شرکت غله بازرگانی تحویل دهند.

افسردیر ادامه داد: تمامی مراکز شبکه تعاون روستایی به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گندم کشاورزان هستند.

افزایش قیمت خرید تضمین گندم، گامی در جهت شعار سال

کاوه حسنی مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی تولید روستایی ایران گفت: مایه مباهات است در سالی که مزین به عنوان " تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" است با عنایت خاصه حق و کوشش های بی وقفه وزیر محترم جهاد کشاورزی جناب آقای دکتر خاوازی و اعضای محترم شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، در عرصه حمایت از کشاورزان زحمتکش گندمکار، شاهد افزایش قیمت خرید تضمینی گندم هستیم که بی شک به دلیل اهمیت آن در سبد غذایی خانوارهای ایرانی باعث ایجاد انگیزه در کشاورزان و خودکفایی در تولید محصول و تامین امنیت غذایی در کشور خواهد شد. لذا بدینوسیله صمیمانه‌ترین مراتب سپاس خود را تقدیم حضور پرتلاش سروران گرانقدر می‌کنم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید