Iranian Agriculture News Agency

تعاون روستایی اعلام آمادگی کرد:

عرضه ۱۰۰ هزار تن خرما در ماه مبارک رمضان

مدیرکل دفتر بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی از آمادگی این سازمان برای عرضه ۱۰۰ هزار تن خرما در ماه مبارک رمضان خبر داد.

عرضه ۱۰۰ هزار تن خرما در ماه مبارک رمضان

رامین گیلانشاهی مدیرکل دفتر بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا، اعلام کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برای عرضه ۱۰۰ هزار تن خرما در ماه مبارک رمضان آمادگی دارد.

وی ادامه داد: پیرو مصوبه ستاد تنظیم بازار در اواخر سال گذشته بنا بوده تا سازمان تعاون روستایی ۲۰ هزار تن خرما برای عرضه آماده کند که در حال حاضر با همکاری تشکل‌های تحت پوشش در استان‌های خرماخیز بیش از ۴۰ هزار تن خرمای مضافتی و کبکاب آماده عرضه است.

مدیرکل دفتر بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی بابیان اینکه این محصول بر اساس میزان کیفیت و سایز آن قیمت‌گذاری شده است، افزود: خرمای مضافتی درجه‌یک ۲۲ تا ۲۵ هزار تومان و خرمای کبکاب نیز از ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان  با در نظر گرفتن حداقل قیمت، اقدام به عرضه کرده‌اند، گفت: مراکز فروش و امکانات مورد نیاز این محصول برای نخستین بار توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی با همکاری سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری و بسیج مستضعفین به‌صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان قرارگرفته است.

گیلانشاهی تصریح کرد: در تمامی استان‌های کشور با مدیریت سازمان تعاون روستایی از طریق اتحادیه‌های تعاونی استانی، مراکز عرضه ایجاد شده است.

 وی با بیان اینکه در استان تهران نیز ۲۰ مرکز برای عرضه طراحی و ایجادشده است، گفت: در حال حاضر نیمی از این مراکز فعال‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده سایر این مراکز عرضه نیز به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل دفتر بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی در پایان ابراز امیدواری کرد: عرضه خرما همچون عرضه میوه شب عید پس از پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه یابد.

ساناز بردبار

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید