Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا پیش‌بینی کرد:

تأمین 30 هزار دستگاه تراکتور و 800 دستگاه کمباین برداشت غلات در سال 1400

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون کشاورزی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: برنامه‌ریزی ما برای تأمین حدود 30 هزار دستگاه تراکتور کشاورزی و حدود 50 هزار دستگاه ادوات و تجهیزات مختلف کشاورزی در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور و آبزی‌پروری و نزدیک به 800 دستگاه کمباین برداشت غلات در سال 1400خواهد بود.

تأمین 30 هزار دستگاه تراکتور و  800 دستگاه کمباین برداشت غلات در سال 1400

کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا، با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» اظهار کرد: مکانیزاسیون به عنوان یکی از مولفه‌های پشتیبان در تولید محصولات کشاورزی در اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی مناسب در صنعت ماشین‌های کشاورزی و تامین مناسب این ماشین‌آلات بتوانیم اهداف توسعه مکانیزاسیون را به نحو مطلوبی پیش ببریم.

عباسی پیش‌بینی کرد: حدود 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب خط اعتباری شماره 9 مکانیزاسیون کشور در نظر گرفته شده و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی ما برای تأمین حدود 30 هزار دستگاه تراکتور کشاورزی و حدود 50 هزار دستگاه ادوات و تجهیزات مختلف کشاورزی در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور و آبزی‌پروری و نزدیک به 800 دستگاه کمباین برداشت غلات در سال 1400خواهد بود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تصریح کرد: امیدواریم با مدیریت مناسبی که در سال گذشته و امسال برای جابه‌جایی کمباین‌های برداشت غلات انجام شد و همچنین حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی، بتوانیم ضایعات برداشت غلات را به محدوده 3 درصد برسانیم و برنامه ریزی ما برای امسال منسجم‌تر و با شدت بیشتری در راستای تولید و پشتیبانی از آن پیش برود.

وی پیش‌بینی کرد: امسال ضریب مکانیزاسیون کشاورزی را به محدوده 2.3 اسب بخار برسانیم و هدف نهایی ما امسال تزریق کافی ماشین به بخش و ارتقا وضعیت درجه و ضریب مکانیزاسیون در فرایند تولید محصولات کشاورزی است.

عباسی افزود: با توجه به نوسان قیمت ماشین‌های کشاورزی و ثبات نسبی در اواخر سال گذشته در قیمت ارز و مواد اولیه تولید ماشین‌های کشاورزی،‌ امیدواریم امسال قیمت ماشین‌ها از وضعیت مطلوب تری برخوردار باشد.

وی با اشاره به اهمیت مکانیزاسیون در تولید محصولات کشاورزی و بهره‌وری از اراضی گفت: مکانیزاسیون بذر، کود، سموم و آب و خاک را مدیریت می‌کند و امیدواریم در سال جدید شاخص‌های این مولفه اثرگذار در تولید را افزایش دهیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید