Iranian Agriculture News Agency

در بازدید خبرنگاران اعزامی؛

بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در قزوین افتتاح می‌شود

اولین بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در شهر قزوین در رو شنبه هفته آینده در فضای یک هکتاری و با 28 غرفه افتتاح می شود.

بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در قزوین افتتاح می‌شود

خبرنگار اعزامی ایانا به استان قزوین: در بازدید از تعدادی از تعاونی‌های موفق استان قزوین، تعاونی‌هایی را مشاهده کردم که برای رفاه حال اعضای خود، اقدام به راه‌اندازی هایپرمارکت کرده بودند؛ همچنین برخی دیگر از تعاونی‌ها به دنبال ایجاد زنجیره کامل ارزش بودند، به طوری که یکی از این تعاونی‌ها درصدد ایجاد کارخانه لبنیات بود.

بهرام حسینی زاده مدیرعامل تعاونی گاوداران بویین زهرا با تاکید بر اینکه با دارا بودن کارخانه دام، این تعاونی علوفه 6 هزار نفر را تامین می‌کند، ادامه داد: تعاونی گاوداران بوئین زهرا اقدام به تاسیس هایپرمارکت با نام « توکا» به مساحت 1600متر کرده که مجموع فروشگاه و انبار را در بر می‌گیرد.

حسینی زاده درباره طرح توسعه تعاونی گاوداران بوئین زهرا، یادآور شد: این تعاونی با خرید زمینی به مساحت 300متر مربع، در آینده فروشگاه را به داخل شهر منتقل می‌کند و هایپرمارکت فعلی را تبدیل به سردخانه یا تالار با توجه به نیاز اعضای تعاونی خواهد کرد.

تامین نهاده های دامی توسط اتحادیه گوسفندداران قزوین

در ادامه این سفر یک روزه از تعاونی گوسفندداران قزوین بازدید کردم که با 870نفر عضو، 250هزار دام سبک را زیر پوشش داشت.

اکبر حکیمی پور مدیرعامل شرکت تعاونی گوسفنداران منطقه قزوین با اشاره به اینکه در تابستان نهاده‌های مورد نیاز برای تولید را در انباری که اجاره کرده‌ایم ذخیره می‌کنیم،؛ گفت: این ذخیره سازی سبب می شود تا بتوانیم آن را به صورت کنسانتره در اختیار دامداران قرار دهیم.

وی ادامه داد: در سال جاری، نهاده در اختیار تمامی افراد متقاضی عضو و غیر عضو این تعاونی قرار داده‌ایم.

تاسیس کارخانه لبنیات با طرح توسعه در تعاونی کشاورزی گاوداران شهرستان تاکستان 

در ادامه مسیر به تعاونی شرکت تعاونی کشاورزی گاوداران شهرستان تاکستان رسیدیم که با اجرای طرح توسعه، درصدد تاسیس کارخانه لبنیات برای تولید پنیر بودند .

ابراهیم طاهرخانی مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی گاوداران شهرستان تاکستان با اشاره به آغاز فعالیت این شرکت تعاونی در سال 1368 با عضویت 47 نفر، گفت: در حال حاضر با عملکرد خوب تعداد اعضای این تعاونی به 1250نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه سرمایه فعلی تعاونی 50میلیارد تومان است، افزود: برای افزایش ظرفیت تولید و نگهداری شیر تا 120تن در روز، برنامه داریم.

طاهرخانی با اشاره به اینکه در حال حاضر 1250خانوار برای خرید شیر تحت پوشش این تعاونی هستند، ادامه داد: می‌توانیم با توجه به پتانسیل روستاها، تولید روزانه را از 80 تا 100 تن به 200تن در روز افزایش دهیم؛ همچنین می توانیم اشتغال فعلی حدود 30نفری را به 250نفر افزایش دهیم.

وی ادامه داد: البته  در صورت خرید سیلو، می‌توانیم در صورت خرید توافقی به سازمان تعاونی روستایی کمک کنیم.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای احداث کارخانه لبنیات به منظور تولید پنیر خبر داد و افزود: اجرای این طرح نیازمند حمایت و پرداخت تسیهلات است.

افتتاح بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در قزوین

مصطفی کریمی مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی استان قزوین نیز در این سفر و در بازدید از بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، گفت: این بازارچه در رو شنبه هفته آینده در فضای یک هکتاری و با 28 غرفه افتتاح می شود.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست در نظر گرفته شده این غرفه ها در اختیار تشکل های زیر مجموعه قرار داده شده است و بر اساس قرارداد، این تعاونی ها محصولات خود را با 9 درصد کمتر نسبت به قیمت روز بازار به فروش می‌رسانند.

کریمی یادآور شد: حذف واسطه‌ها برای کاهش قیمت از دلایل اصلی ایجاد این بازارچه بوده است.

وجود 81 تعاونی فعال در استان قزوین

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان قزوین 81 تعاونی فعال و 47 تعاونی غیر فعال وجود دارد، گفت: درصدد آن هستیم تا با برنامه ریزی های لازم تعاونی ها غیر فعال این استان را فعال کنیم.

رحمانی ادامه داد: فعالیت‌های تعاونی در روستاها تاثیر زیادی در بهبود معیشت و اشتغال روستاییان دارد.

رئیس تعاونی روستایی استان قزوین با اشاره به اینکه در ۹ماهه سال جاری 220 هزار تن خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از طرف سازمان تعاون روستایی استان قزوین انجام شده است، تصریح کرد: همچنین 4 هزار تن بذر و ۳۰ هزار تن انواع کودهای شیمایی نیز  برای توزیع بین بهره‌برداران تهیه شده است.

وی همچنین از آموزش۳۴۱ نفر-روز در 9  ماه ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: آموزش مجازی به  اعضا و ارکان شرکت‌ها در استان قزوین انجام شده است.

رحمانی با اشاره به ایجاد و جانمایی بازارچه محصولات کشاورزی در استان قزوین، افزود: اولین بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در شهر قزوین با 28 غرفه در روز شنبه هفته آینده افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه بازارچه دیگری نیز در ناحیه شهری مهرگان محمدیه در شهرستان البرز فعال و راه اندازی خواهد شد، ادامه داد: این بازارچه دارای حدود 30 غرفه خواهد بود و در آن محصولات کشاورزی به شکل مستقیم و بدون دخالت واسطه‌ها و دلالان به عرضه گذاشته می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید