Iranian Agriculture News Agency

خدارحمی در گفتگو با ایانا:

«کشاورزکارت» سه روزه صادر می‌شود

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به این که معرفی اسامی کشاورزان برای صدور «کشاورزکارت» با سرعت در حال انجام است، تصریح کرد: زمانی که برای صدور کشاورزکارت در نظر گرفته شده، پس از معرفی و ارسال مدارک، سه روز کاری است.

«کشاورزکارت» سه روزه صادر می‌شود

روح‌الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا، در واکنش به اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر پایین بودن سرعت معرفی اسامی کشاورزان متقاضی کشاورز کارت از سوی وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: معرفی اسامی با سرعت در حال انجام است و مشکلی در معرفی اسامی متقاضیان از سوی وزارت جهاد کشاورزی به بانک کشاورزی وجود ندارد.

وی با اشاره به این که سرعت معرفی اسامی بازهم افزایش خواهد داشت، تأکید کرد: زمانی که برای صدور کشاورزکارت در نظر گرفته شده، پس از معرفی و ارسال مدارک، سه روز کاری است.

مدیرعامل بانک کشاورزی ایران در رابطه با مزیت‌های استفاده از کشاورز کارت عنوان کرد: در شرایطی که قیمت نهاده کود به خاطر تغییر نرخ ارز افزایش داشته، وزارت جهاد کشاورزی سعی دارد، نقدینگی کشاورزان را برای خرید کود تأمین کند که به این منظور کارتی با عنوان "کشاورز کارت" در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که "کشاورزکارت" برای تولید محصولات استراتژیک گندم، جو، دانه‌های روغنی، پنبه و چغندر پاییزه در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: برخی نهاده‌ها مانند کود فسفاته و پتاسه به دلیل تغییر ارز ترجیحی به نیمایی، هزینه‌های تولید را افزایش داده است که با تخصیص کارت خرید نهاده، نقدینگی کشاورزان تامین خواهد شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی اذعان کرد: با هماهنگی‌هایی که با وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی به عمل آمده، بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار ارزان در قالب کارت خرید نهاده در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

خدارحمی ادامه داد: تسهیلات کشاورزکارت بر اساس تقاضای کشاورزان به ازای هر هکتار زمین زراعی ۲ میلیون تومان و تا سقف ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که برای تامین نهاده‌های کشاورزی، به خصوص کود پرداخت خواهد شد که امیدوارم با تخصیص اعتبار و تأمین منابع برای کشت فصل بهار، پرداخت این تسهیلات ادامه داشته باشد.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به این که سررسید پرداخت این تسهیلات، یک ساله بوده و پس از فروش محصول تسویه می‌شود، تأکید کرد: نرخ سود کشاورزکارت، ۱۲ درصد بوده و 6 درصد از مصوبه شورای پول و اعتبار کمتر است.

وی ادامه داد: تاکنون 3 هزار کشاورزکارت صادر شده که بیشترین صدور کارت مربوط به استان گلستان بوده که حدود 700 کارت در این استان صادر شده است، البته فصل کشت همچنان ادامه دارد و زمان دریافت و استفاده از این کارت هم محدودیت ندارد.

خدارحمی تصریح کرد: کشاورزکارت در فروشگاه‌های معرفی شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قابل استفاده است و کشاورزان می‌توانند بذر و سم نیز با این کارت خریداری کنند.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید