Iranian Agriculture News Agency

معرفی شرکت تعاونی تولید روستایی چاه نارنج شهرستان فاریاب بعنوان شرکت موفق

تعاونی تولید روستایی چاه نارنج فاریاب بعنوان شرکت تعاونی تولید موفق در سطح شبکه تعاون روستایی جنوب کرمان معرفی شد.

معرفی شرکت تعاونی تولید روستایی چاه نارنج شهرستان فاریاب بعنوان شرکت موفق

به گزارش ایانا، حمید لطفی مدیر عامل شرکت تعاونی تولید روستایی چاه نارنج شهرستان فاریاب گفت: شرکت تعاونی تولید چاه نارنج به شماره ثبت ۹۹۶  و با  سرمایه  اولیه  سی میلیون ریال  در سال ۱۳۷۷ تأسیس  و دارای ۱۵۰ نفر سهامدار و چهار روستا را تحت پوشش دارد.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف تعاونی‌ها را تأمین نهاده‌ها از قبیل کود، سم، بذور اصلاح‌شده به قیمت مناسب و توزیع به‌موقع آن دانست و اظهار داشت:  در حال حاضر  شرکت تعاونی تولید چاه نارنج فاریاب در حوزه های مختلف کشاورزی تهیه و توزیع نهاده های کشاورزی ( کودهای شیمیایی اوره وسموم دفع آفات نباتی)،توزیع  گندم و ذرت ، تهیه و توزیع نهاده های دامی  فعالیت دارد.

مدیرعامل تعاونی تولید چاه نارنج فاریاب با اشاره به امکانات  و فعالیتهای شاخص این تعاونی در سالهای اخیر  اظهار  داشت:  این شرکت مجهز به دفتر کار و دارای یک باب انبار بازیربنای ۴۵۰مترمربع ،  اراضی چاه نارنج  ۲۰۰۰ هکتار  و ۱۰۰ حلقه موتور پمپ برقی  می باشد که چهارصد هکتار از اراضی  نقشه برداری و میزان  ۲۵۰ هکتارتسطیح اراضی به صورت یکپارچه سازی انجام شده است و سیستم کم فشار برروی چندین موتورپمپ اجرا شده است.

لطفی ادامه داد : جاده های دسترسی به زمینهای کشاورزی  شن ریزی شده  و با توجه به اینکه رودخانه فصلی  ازبین زمینهای کشاورزی  سهامداران  این شرکت می گذرد جاهای که خطر سیلاب بوده  با مشارکت شرکت آب خاک سازمان جهاد  گاوئیون بندی شده است ایشان همچنین اضافه کرد تعاونی تولید  چاه نارنج مشارکت چشمگیری  در خرید محصولات کشاورزی   گندم وذرت انجام داده است.

حمید لطفی مهم ترین اهداف و   طرح های آتی  شرکت تعاونی تولید چاه نارنج فاریاب  تسطیح و یکپارچه سازی و قطره ای کردن مابقی اراضی به علت کم آبی منطقه و برای جلوگیری ازهدررفت آبهای زیرزمینی عنوان کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید