Iranian Agriculture News Agency

تعیین قیمت پایه خرید حمایتی سیب صنعتی و قیمت گوجه فرنگی

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خبر داد: قیمت خرید حمایتی سیب صنعتی و گوجه فرنگی در کشور تعیین شد

تعیین قیمت پایه خرید حمایتی سیب صنعتی و قیمت گوجه فرنگی

 

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از تعیین قیمت پایه خرید حمایتی سیب صنعتی به ارزش ۱۲۵۰ تومان وقیمت گوجه فرنگی هزار تومان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایانا از پات، محمد علی طهماسبی در جلسه خرید حمایتی محصولات کشاورزی استان آذربایجان غربی که با حضور استاندار و رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد : این استان از قطب های مهم تولید سیب و گوجه فرنگی در کشور است که در سالهای اخیر در راستای حمایت از کشاورزان سیب صنعتی و گوجه فرنگی به صورت حمایتی خریداری شده است.

طهماسبی افزود: در سال جاری در صورت پایین بودن قیمت این دو محصول ساز و کار های لازم جهت خرید حمایتی پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت تمام شده محصول و همچنین مشکلات موجود در کارخانه های صنایع تبدیلی و تکمیلی و بحث‌های کارشناسی متعدد در جلسات قیمت گذاری و پیگیری های استاندار آذربایجان غربی، قیمت پایه سیب صنعتی ۱۲۵۰ تومان وقیمت گوجه فرنگی یک هزار تومان تعیین گردید که مقرر گردید دستگاه های نظارتی نیز بر روند اجرایی خرید این محصولات نظارت لازم را داشته باشند.

وی همچنین از کشاورزان درخواست کرد تا محصولات خود را صرفا به مراکز جمع آوری دارای مجوز تحویل نموده و از فروش محصولات به قیمت پایین تر و به واسطه ها خودداری نمایند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اضافه کرد: در راستای حمایت از کارخانه های صنایع تبدیلی و تکمیلی استان تسهیلات بانکی بصورت سرمایه در گردش دراختیار صنایع تبدیلی قرارمی‌گیرد.

طهماسبی افزود: در صورت پایین بودن قیمت‌های اعلام شده و یا مشکلات احتمالی در خرید این محصولات خرید حمایتی این محصولات با قیمت بالاتر بصورت فوری در دستور کار قرار می گیرد.

 تولید سیب درختی در کشور بالای 4 میلیون تن است و جزو محصولاتی است که در سالهای اخیر به صورت مطلوب صادر شده‌است. پارسال بیش از ۷۰۰ هزار تن صادرات انجام شد که بیش از ۵۰ درصد آن متعلق به استان آذربایجان‌غربی است.

مهمترین موضوع در بخش سیب آذربایجان‌غربی سیب صنعتی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید