Iranian Agriculture News Agency

افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس آسیا و اقیانوسیه فائو/ بررسی تاثیر بیماری کرونا(کووید_19) بر کشاورزی آسیا و اقیانوسیه در روز نخست

سرپرست مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی گفت: در جلسه امروز بر موضوع شیوع ویروس کرونا (کووید_19)، تاثیر آن بر بخش کشاورزی و همچنین راهکارهای فائو برای کشورهایی که متاثر از این بیماری بوده‌اند، بحث و بررسی انجام شد.

افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس آسیا و اقیانوسیه فائو/ بررسی تاثیر بیماری کرونا(کووید_19) بر کشاورزی آسیا و اقیانوسیه در روز نخست

علیمراد سرافرازی، سرپرست مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی امروز سه‌شنبه در حاشیه روز نخست و افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس آسیا و اقیانوسیه فائو به خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، اظهار کرد: سی و پنجمین کنفرانس منطقه‌ای فائو برای آسیا و اقیانوسیه که طی 4 روز در حال برگزاری است از امروز کار خود را شروع کرده است و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: 2 روز اول این کنفرانس بر محور مسائل کارشناسی در حوزه کشاورزی بحث خواهد شد و روز سوم با حضور وزیران کشورهای عضو در رابطه با موضوعات مختلف تبادل نظر می‌شود.

سرافرازی تصریح کرد: در جلسه امروز بر موضوع شیوع ویروس کرونا (کووید_19)، تاثیر آن بر بخش کشاورزی و همچنین راهکارهای فائو برای کشورهایی که متاثر از این بیماری بوده‌اند، بحث و بررسی انجام شد و فردا هم بر وضعیت غذا و کشاورزی در آسیا و اقیانوسیه، موضوع تاب آوری صیادان خرد، آب، شیلات و فن‌آوری‌های جدید در بخش کشاورزی بحث و تبادل نظر انجام خواهد گرفت.

سرپرست مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در این 4 روز وزیران و کارشناسان ذی‌ربط، در این کنفرانس، به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است در این نشست، علیمراد سرافرازی سرپرست مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی، محمدحسین عمادی نماینده وزارت جهاد کشاورزی نزد سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ( فائو) در رم و علی کیانی‌راد رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی به عنوان هیات ایرانی شرکت دارند و نقطه نظرات و ملاحظات بخش کشاورزی را در ابعاد ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح خواهند کرد.

 سی و پنجمین کنفرانس منطقه آسیا و اقیانوسیه به دلیل شیوع کرونا- کووید 19 بر خلاف دوره های پیشین با شرایط متفاوت به میزبانی کشور "بوتان" اما به صورت مجازی از طریق سیستم ویدویی "زوم" برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید