Iranian Agriculture News Agency

مجری راه‌اندازی سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی به ایانا خبر داد:

تحقق دولت الکترونیک با ایجاد سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی/ بارگذاری 6 میلیون هکتار داده‌های مکانی جهاد کشاورزی

مجری راه اندازی سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی، گفت: سیستم یکپارچه در بخش کشاورزی برای رسیدن به امنیت غذایی، تولید با حفظ منابع پایه، مدیریت و پایش این بخش و تقویت معیشت بهره برداران برنامه‌ریزی شده و در حال تکوین است.

تحقق دولت الکترونیک با ایجاد سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی/ بارگذاری 6 میلیون هکتار داده‌های مکانی جهاد کشاورزی

مهرزاد خرد، مجری راه‌اندازی سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اشاره به اینکه سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی تحقق دولت الکترونیک است، گفت: سیستم یکپارچه در بخش کشاورزی برای رسیدن به امنیت غذایی، تولید با حفظ منابع پایه، مدیریت و پایش این بخش و تقویت معیشت بهره‌برداران برنامه‌ریزی شده و در حال تکوین است.

 وی ادامه داد: سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی از 2 ماه پیش آغاز به کار کرده و بازبینی سامانه‌های موجود در وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه وابسته دولتی و غیر دولتی انجام شده است.

خرد با بیان اینکه برای سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی معماری جدیدی تعریف شده است، افزود: درخواست پیشنهاد (RFP) نیز تهیه شده و در حال تدوین نرم‌افزار هسته مرکزی سیستم یکپارچه هستیم.
 

download (1)

 وی با تاکید بر اینکه نرم‌افزار ‌بانک داده‌های مکانی وزارت جهاد کشاورزی نیز تهیه شده است، یادآور شد:  حدود 6 میلیون هکتار داده‌های مکانی بر روی سیستم پایگاه داده مکانی وزارت جهاد کشاورزی بارگذاری شده است.

مجری راه‌اندازی سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی تصریح کرد: اطلاعات توصیفی مورد نیاز برای مدیریت برنامه‌ریزی در بخش کشاورزی مشتمل بر اطلاعات منابع آب و خاک کشاورزی، اطلاعات تولید محصولات کشاورزی و اطلاعات تولیدکنندگان این بخش نیز به تدریج در حال بارگذاری است.

 وی با اشاره به برنامه‌ریزی به منظور استقرار ایستگاه‌های داده‌های محیطی در پهنه‌های تعریف شده کشاورزی، گفت: این پایگاه‌ها با محوریت استقرار در قطب‌های تولید انجام شده و تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

خرد با اشاره به مرکز پایش کنترل و رصد کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی،  از اقدامات در حال تجهیز و راه اندازی آن خبر داد که به زودی تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: این مرکز وظیفه جمع‌آوری، تحلیل داده‌ها و ارائه سرویس به جامعه هدف با محوریت تولیدکنندگان بخش کشاورزی را بر عهده دارد.

مجری راه‌اندازی سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی گفت: جذب نیروی متخصص و آموزش‌دیده و به‌کارگیری نیروها در این بخش نیز در حال انجام است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید