Iranian Agriculture News Agency

عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد

کرونا، کشاورزی برزیل را دیجیتالی کرد

کرونا، ویروسی همه‌گیر که شیوع آن باعث شد عده‌ای آن را منحوس بنامند. اما اگر انصاف را در کفه دیگر ترازو قرار دهیم، تعادل در قدرت این ویروس را نیز شاهد خواهیم بود. هرچند نمی‌توان از آثار مخرب این ویروس روی اقتصاد چشم‌پوشی کرد، اما نقاط مثبت و مزیت‌های آن را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. یکی از این ویژگی‌های...

کرونا، کشاورزی برزیل را دیجیتالی کرد

 

کرونا، ویروسی همه‌گیر که شیوع آن باعث شد عده‌ای آن را منحوس بنامند. اما اگر انصاف را در کفه دیگر ترازو قرار دهیم، تعادل در قدرت این ویروس را نیز شاهد خواهیم بود. هرچند نمی‌توان از آثار مخرب این ویروس روی اقتصاد چشم‌پوشی کرد، اما نقاط مثبت و مزیت‌های آن را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. یکی از این ویژگی‌هایی مثبت که کرونا با خود همراه داشت، قدرت آن در تسریع انقلاب دیجیتالی در حوزه کشاورزی است؛ مصداق بارز این مدعا کشاورزان برزیلی هستند که شرایط کرونا آنها را به سمت خرید تجهیزات و بهره‌گیری از خدمات آنلاین سوق داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری کشاورزی ایران- ایانا و به نقل از بلومبرگ، تعطیلی‌ها و طرح‌های فاصله‌ اجتماعی به سبب جلوگیری از ارتباطات سنتی و چهره به چهره بین کشاورزان و تامین‌کنندگان و همچنین در نمایندگی‌ها و امور روستایی باعث شدند که هر 2 گروه با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز اعم از ویدئوکنفرانس و سایر نرم‌افزارهای خاص، کارهای خود را انجام دهند.

رودریگو بوناتو، مدیر گروه «اینتجلینت سولوشن» - خدمات‌رسان به بزرگ‌ترین سازنده تراکتور جهان – می‌گوید: کشاورزان برزیلی که به طور میانگین نسبت به همتاهای آمریکایی خود جوان‌تر هستند، توانستند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند؛ آن‌ها در واقع با محبوس شدن اجباری در مزرعه‌های خودشان، خود را ملزم به استفاده از تکنولوژی کردند و اکنون به خوبی با پلتفرم‌های دیجیتال سازگار شدند.

رودریگو بوناتو در گفتگو با خبرنگار بلومبرگ ضمن اشاره به این موضوع که همه‌گیری کرونا- کووید 19 باعث تغییر الگو شده است، با صراحت می‌گوید: کرونا شرایطی را فراهم آورده که باید از آن بهره برد و مردم در حومه شهر باید به جهان پیرامون خود متصل شوند؛ این اتفاق به این سرعت محقق نمی‌شد مگر با اجبار کرونا.

اما نبود شبکه‌های مختلف ارتباطی در مناطق روستایی برای کشاورزان برزیلی به مثابه سدی است که مانع از بهره‌مندی آنها از پایگاه داده‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال می‌شود؛ استفاده از تکنولوژی‌ها و شبکه‌های ارتباطی به کاهش هزینه‌ها و افزایش بازدهی کمک شایانی می‌کند.

بوناتو در ادامه می‌گوید: با توجه به افزایش تقاضا از سوی کشاورزان برای اتصال به جهان و کار کردن در دنیای تکنولوژی، علاقه شرکت‌های ارتباطی به ایجاد زیرساخت شبکه‌ها در مناطق دوردست بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش، حدود 9.5 میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی برزیل به شبکه‌های ارتباطی و سیستم‌های دیجیتالی متصل است. به عبارت دیگر، حدود 25 درصد از مزارع سویا در این کشور به شبکه‌های ارتباط و تکنولوژی‌های روز متصل است. طی 5 سال آینده، ممکن است این عدد به 70 تا 80 درصد افزایش پیدا کند.

تحقق این موضوع می‌تواند بازدهی تولید محصولات کشاورزی را در این کشور که در حال حاضر بزرگ‌ترین صادرکننده دانه سویا، شکر و قهوه است، بیشتر کند.

ترجمه و تنظیم: سعید سعیدی

منبع: بلومبرگ

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید