Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر امور اقتصادی جهاد کشاورزی به ایانا اعلام کرد:

۵۰۰ میلیارد تومان درخواست افزایش سرمایه برای صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی/ پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 19 هزار میلیارد تومانی در بخش کشاورزی

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: امسال حدود پیش‌بینی 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش کشاورزی در برنامه تولید و اشتغال بخش کشاورزی پرداخت شود.

 ۵۰۰ میلیارد تومان درخواست افزایش سرمایه برای صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی/ پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 19 هزار میلیارد تومانی در بخش کشاورزی

محمد خالدی، مدیر کل  دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، گفت: بر اساس برنامه تولید و اشتغال سال ۹۹ که با با سازمان برنامه و بودجه توافق شده است، پیش‌بینی می شود حدود 15 هزار میلیارد تومان در قالب منابع صندوق توسعه ملی و منابع ذیل تبصره ۱۸ قانون بودجه به کسب و کارهای بخش کشاورزی تخصیص داده شود.

 وی افزود: بخشی از این منابع باقیمانده منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه سالهای 97 و 98 بوده که حدود 6 هزار میلیارد تومان است و با توجه به تاکید تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۹ مبنی بر ادامه برنامه‌‌های سال‌های گذشته، باید به بخش کشاورزی تخصیص داده شود.

خالدی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود در مجموع حدود ۶ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تخصیص داده شود، تصریح کرد: حدود ۸ هزار میلیارد تومان نیز با استفاده از منابع داخلی بانک‌ها برای اجرای این برنامه تجیهز خواهد شد که بخشی از آن به صورت تلفیقی با منابع صندوق توسعه ملی و بخش دیگر نیز در صورت تامین یارانه سود تسهیلات از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور به صورت یارانه‌دار پرداخت خواهد شد. اگر سهم 20 درصد آورده شخصی نیز اضافه شود، پیش بینی می‌شود در قالب این برنامه حدود 19 هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری شود.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۱۵ درصد از این تسهیلات برای صنایع تبدیلی و تکمیلی در نظر گرفته شده است، افزود: همچنین ۱۵ درصد تسهیلات در نظر گرفته شده برای توسعه باغات، گلخانه‌ها، سایبان‌ها و کشت گیاهان دارویی است.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: به طور ویژه در برنامه ارایه شده حدود 10درصد  منابع برای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش بخش کشاورزی پیشبینی شده است، که با تعریف ساز و کار مربوطه می‌تواند تاثیر زیادی در توسعه زنجیره‌های بخش کشاورزی داشته باشد. همچنین، ۲۲ درصد تسهیلات نیز برای تامین منابع سرمایه در گردش پیش‌بینی شده است.

خالدی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در تبصره 18 قانون بودجه سال 1399، افزایش صندوق‌های سرمایه‌گذاری بوده است، افزود در این راستا، در برنامه ارایه شده به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان درخواست افزایش سرمایه برای صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شده است.

وی یادآور شد: توافقات اولیه با سازمان برنامه و بودجه، صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی انجام شده و این برنامه طی هفته جاری برای تصویب نهایی به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه ارسال خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید