Iranian Agriculture News Agency

اتهامات علیه مرد سال آفریقا جواب نداد

«وزیر کشاورزان» پیروز دادگاه شد!

آکینومی آدسینا در سال ۲۰۱۳ به دلیل اصلاحات اساسی در بخش کشاورزی، مرد سال آفریقا شد

رییس بانک توسعه آفریقا پس از بررسی یک هیئت مستقل از فساد، رفع اتهام شد. ماری رابینسون، رییس جمهوری سابق ایرلند، حسن جالو، رییس دادگستری گامبیان و لئونارد مک‌کارتی نایب‌رییس پیشین بانک جهانی از اعضای هیئت مستقل هستند.

«وزیر کشاورزان» پیروز دادگاه شد!

 

رییس بانک توسعه آفریقا پس از بررسی یک هیئت مستقل از فساد، رفع اتهام شد. ماری رابینسون، رییس جمهوری سابق ایرلند، حسن جالو، رییس دادگستری گامبیان و لئونارد مک‌کارتی نایب‌رییس پیشین بانک جهانی از اعضای هیئت مستقل هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) ، کمیته اخلاقی بانک توسعه آفریقا به مدراکی دست یافته بود که نشان از بی‌گناهی آدسینا آکینومی داشت و این کمیته نیز با بررسی این مدارک و شواهد بر بی‌گناهی او مهر تایید زدند.

بر اساس این گزارش، افشاگران، این مرد نیجریه‌ای را به انعقاد قرارداد با دوستان و انتصاب خویشاوندان خود در بانک متهم کرده‌ بودند، اما اتهامات ناکام ماندند و او پیروز از میدان بیرون آمد.

آمریکا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سهامداران این بانک، پس از اصرار بر تحقیق و بازجویی جدید در ماه آوریل در نهایت، آدسینا آکینومی را رفع اتهام کرد.

این گزارش حاکی است، علاوه بر 54 کشور آفریقایی عضو این بانک، آمریکا به عنوان یکی از 27 عضو غیربومی این بانک، دومین سهامدار بزرگ آن محسوب می‌شود.

این بانکدار 60 ساله که پیش از این وزارت کشاورزی نیجریه را در کارنامه خود داشت، تنها نامزد در انتخابات خواهد بود. آدسینا آکینومی قرار است برای یک دوره 5 ساله دیگر در ماه آگوست دوباره برای مدیریت بانک توسعه آفریقا انتخاب شود.

او که به پوشیدن لباس‌ها و پاپیون‌های شیک معروف است و یک سخنران کاریزماتیک محسوب می‌شود، از سال 2015 مدیریت این بانک را عهده‌دار بوده است.

وی پیش از این با بیان اینکه عده‌ای با تلاش برای لکه‌دار کردن شهرت او، این اتهامات را مطرح کردند، تمام آن‌ها را رد کرده بود.

برنده جایزه معتبر و بین المللی جهانی غذا

به گزارش ایانا، دکتر آکینومی آدسینا (Akinwumi Adesina)، رئیس بانک توسعه آفریقا، در سال ۲۰۱۷ چهره برجسته ای در جهان شد و جایزه معتبر و بین المللی جهانی غذا را به خاطر”شناخت دستاوردهای افرادی که پیشرفت انسانی را با بهبود کیفیت، کمیّت و یا در دسترس بودن غذا در جهان انجام داده اند”، کسب کرد.

 آدسینا، مقام خود را برای کمک به گسترش تولید مواد غذایی در آفریقا و تغییر چشم انداز سیاسی برای کمک به کشاورزان آفریقایی در حال حاضر و آینده صرف کرده است.

 

akinwunmi-adesina-forbes-africa-person-of-the-year

 

شرح عکس: آکینومی آدسینا در سال 2013 به دلیل اصلاحات اساسی در بخش کشاورزی،

عنوان مرد سال آفریقا را در فوربس از آن خود کرد

 

دکتر آدسینا در سال ۲۰۰۶، اجلاس کود در آفریقا را سازماندهی کرد، سپس به گسترش وام‌دهی بانک‌های تجاری به کشاورزان کمک کرد و نقشی در اتحاد انقلاب سبز آفریقا داشت. او بعد از آن وزیر کشاورزی نیجریه شد و به دلیل اصلاح بخشی از سیاست‌ها به “وزیر کشاورزان” معروف شد.

بانک توسعه آفریقا یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های توسعه‌ای در جهان است که نسبت به تامین مالی پروژهای زیرساختی و توسعه‌ای در کشورهای آفریقا اقدام می‌کند. این بانک را در 14 آگوست 1963 میلادی 23 کشور عضو در قالب یک قرارداد تشکیل دادند و در سپتامبر سال 1964 شروع به کار نمود. سرمایه این بانک در ابتدا  250میلیون دلار بود که پس از طی یک دوره 19 ساله به حدود  3 میلیارد دلار افزایش یافت.

اعضاء این بانک شامل 54 عضو منطقه‌ای (کشورهای حوزه آفریقا) و 26 عضو غیر منطقه‌ای ( بیشتر شامل کشورهای اروپایی، آمریکا، چین، ترکیه، عربستان، امارات، کویت و ...) هستند که بیشترین سهم این بانک به انگلستان با 14 درصد و سپس ایالات متحده آمریکا با 6.5 درصد تعلق دارد.
 

57421_980


 

 واقعیت‌هایی در مورد آکینومی آدسینا

  • او نخستین نیجریه‌ای است که مدیریت بانک توسعه آفریقا را در کارنامه خود دارد.
  • او در سپتامبر 2015 برای یک دوره 5 ساله برای ریاست بانک انتخاب شد.
  • او از سال 2011 تا پیش از ریاست بانک، وزیر کشاورزی نیجریه بود.
  • او در سال 2013 به دلیل اصلاحات اساسی در بخش کشاورزی، عنوان مرد سال آفریقا را در مجله فوربس از آن خود کرد.
  • یک آکادمی به او گفته بود که او هرگز به دانشگاه پوردو راه پیدا نخواهد کرد، زیرا ریاضیات او ضعیف بود.
  • او در سال 1988 توانست مدرک دکترای اقتصاد کشاورزی را بگیرد.

ترجمه: سعید سعیدی

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید