Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی به ایانا اعلام کرد:

تمام عملیات بیمه‌گری امسال دیجیتالی شد/ تا کنون فقط 10 درصد دام‌ها زیر پوشش بیمه اجباری قرار گرفته است!

سامانه بیمه‌گری جهت پایش مزارع و باغها به ۶۰۰ ایستگاه هواشناسی کشور متصل شد

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی از جزییات آخرین خدمات بیمه گری به کشاورزان و باغداران و دامداران و مرغداران کشور در قالب دیجیتالی و سامانه های نوینی که امکان پایش و رصد آنلاین و ماهواره ای مزارع و باغها را فراهم کرده است خبر داد.

تمام عملیات بیمه‌گری امسال دیجیتالی شد/ تا کنون فقط 10 درصد دام‌ها زیر پوشش بیمه اجباری قرار گرفته است!

 

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی از جزییات آخرین خدمات بیمه گری به کشاورزان و باغداران و دامداران و مرغداران کشور در قالب دیجیتالی و سامانه های نوینی که امکان پایش و رصد آنلاین و ماهواره ای مزارع و باغها را فراهم کرده است خبر داد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در گفتگو با خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، با اعلام این خبر افزود: بیش از 90 درصد طیور کشور در برابر زیان‌های عوامل قهری و طبیعی و بیماری‌هایی مانند آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که موجب حذف گله می‌شوند، توسط صندوق بیمه کشاورزی، بیمه اجباری ( فراگیر) شدند.

محمد ابراهیم حسن‌نژاد گفت: بیماری‌های نوظهور طیور که مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور باشد، زیر پوشش بیمه اجباری  یا همان بیمه فراگیر قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به این که بیمه اجباری طیور از سال 84 انجام شده است خاطرنشان کرد که بیمه حذف کانون از سال  95 اجرا شده است.

حسن‌نژاد بیمه اجباری را یکی از  انواع بیمه‌های پایه خواند و اظهار کرد: دام‌های کشور نیز در برابر بیماری‌های واگیر دار قرنطینه ای باید بیمه اجباری شوند.

وی افزود: از سال گذشته با بندی که در برنامه ششم توسعه آمد و همچنین با تنظیم وابلاغ دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی، دام‌ها نیز باید در مقابل بیماری‌های واگیردار قرنطینه‌ای توسط صندوق بیمه کشاورزی بیمه اجباری شوند. 

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان این که تا کنون تنها 10 درصد دام سبک وسنگین زیر پوشش بیمه اجباری قرار گرفته‌اند، گفت: متاسفانه تعداد زیادی از تولیدکنندگان به ویژه تولیدکنندگان دام روستایی نسبت به بیمه دام خود اقدام نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور تلاش می‌کنند بیمه اجباری دام را ترویج کنند و در این راستا سازمان دامپزشکی کشور اخیرا ارایه برخی از خدمات خود را منوط به انجام بیمه اجباری دام کرده است.

حسن نژاد افزود: ما یارانه خوبی برای بیمه اجباری دام داریم به طوری که از 40 درصد تا 60 درصد حق بیمه دام را دولت پرداخت می کند.

توسعه بیمه دیجیتالی 

وی درباره بیمه دیجیتالی نیز اذعان داشت: در سال جهش تولید برای توسعه بیمه، تمام عملیات بیمه‌گری اعم از صدور بیمه نامه و ارزیابی خسارت‌ها به صورت دیجیتالی انجام می شود. 

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: برای ایجاد شفافیت ما تلاش کردیم عملیات بیمه‌گری را در یک هسته مرکزی ساماندهی کنیم.

وی تصریح کرد: با استفاده از این تکنولوژی هم تولید کننده می‌تواند پرونده‌اش را رصد کند و هم صندوق بیمه می‌تواند به راحتی عواملش را رصد و کنترل کند.

اتصال سامانه بیمه‌گری به 600 ایستگاه هواشناسی کشور برای رصد اقلیم و پایش مزارع و باغات 

حسن نژاد با بیان این که صندوق بیمه کشاورزی از امکانات دیجیتال و ماهواره برای ارزیابی خسارات محصولات کشاورزی استفاده می‌کند، گفت: این صندوق، سامانه بیمه‌گری را برای رصد اقلیم و پایش مزارع و باغها به 600 ایستگاه هواشناسی کشور متصل کرده است.

وی افزود: با این اقدام می‌توانیم داده های هواشناسی را با داده های ماهواره ای تطبیق دهیم تا ارزیابی دقیق‌تری از خسارات مزارع و باغات داشته باشیم.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در مورد تعداد بیمه‌نامه‌ها اظهار کرد: ما سالانه نزدیک به یک میلیون و 600 هزار بیمه‌نامه در بخش‌های مختلف زراعت،باغات، دام، طیور و عسل می‌فروشیم و سالانه یک هزار تا 1400 میلیارد تومان غرامت به بیمه شدگان بخش کشاورزی پرداخت می‌کنیم.

وی میزان پرداخت غرامت از سوی صندوق بیمه کشاورزی بابت خسارات به بیمه شدگان را در سال گذشته 1175 میلیارد تومان عنوان کرد.

حسن نژاد گفت: بیشترین پرداخت غرامت‌ها مربوط به زیر بخش باغها از ناحیه سرمازدگی بوده است. 

.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید