Iranian Agriculture News Agency

۱۲ وزیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور می‌یابند

خاوازی سه‌شنبه به کمیسیون کشاورزی مجلس می‌رود/ اعلام جزییات برنامه کمیسیون در هفته جاری

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته با حضور وزیران اطلاعات، نفت، نیرو، بهداشت و درمان، علوم، ارتباطات، اقتصاد، دفاع، تعاون، میراث فرهنگی، جهادکشاورزی و راه و شهرسازی تشکیل جلسه می‌دهند.

خاوازی سه‌شنبه به کمیسیون کشاورزی مجلس می‌رود/  اعلام جزییات برنامه کمیسیون در هفته جاری

 

 

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته با حضور وزیران اطلاعات، نفت، نیرو، بهداشت و درمان، علوم، ارتباطات، اقتصاد، دفاع، تعاون، میراث فرهنگی، جهادکشاورزی و راه و شهرسازی تشکیل جلسه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، این هفته کمیسیون کشاورزی مجلس هفته پرکاری دارد و در نشست روز ( یکشنبه 12 مردادماه) تقاضای علی‌اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی جهت عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه به رای گذاشته می‌شود؛ همچنین در این نشست با دعوت از مدیران صندوق بیمه محصولات کشاورزی، سازمان تامین اجتماعی و سایر مسئولین ذی‌ربط مسائل و مشکلات بیمه کشاورزان و محصولات کشاورزی بررسی و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ می‌گردد.

 در نشست صبح روز سه‌شنبه 14 مردادماه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با دعوت از مسئولان ذی‌ربط مسائل، مشکلات، پیشنهادات و راهکارهای حمایت از مرغ لاین آرین بررسی و کمیته دامپروری کمیسیون نیز گزارشی در این زمینه ارائه می‌کند.

در نشست بعدازظهر (سه‌شنبه 14 مردادماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به منظور پاسخگویی به پرسش‌های سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه، بهروز محبی نجم‌آبادی، محمد صفری ملک میان دلوئی، سید محمود مولوی به همراه 14 نفر از نمایندگان، محمدحسن آصفری، عباس گودرزی، علی خضریان و احمد مرادی حاضر می‌شود.

برنامه حضور سایر وزیران در کمیسیون های تخصصی

کمیسیون‌های مجلس از ۱۱ تا ۱۵ این هفته تشکیل جلسه می‌دهند و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و رضا اردکانیان وزیر نیرو سه‌شنبه هفته جاری در کمیسیون انرژی حاضر شده و پاسخگوی سوالات سه نماینده خواهند بود.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز ۱۴ مردادماه در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات حاضر شده و درباره وضعیت اقتصادی کشور و نحوه مدیریت نقدینگی با اعضای این کمیسیون تبادل نظر خواهد کرد.

محمدشریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه‌شنبه در کمیسیون بهداشت و درمان حاضر شده و درباره وضعیت کرونا در کشور و راه‌های مدیریت و کنترل آن و حادثه کلینیک سینا گزارش می‌دهد.

امیرحاتمی وزیر دفاع ۱۲ مرداد به کمیسیون صنایع و معادن می‌رود و آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز ۱۴ مرداد در این کمیسیون حاضر شده و به پرسشهای ۴ نماینده پاسخ خواهد داد.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن ۱۴ مردادماه از گروه صنعتی ایران خودرو بازدید می‌کنند، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و رضا اردکانیان وزیر نیرو میهمان کمیسیون عمران هستند و به پرسشهای ۵ نماینده پاسخ خواهند داد.

رییس بنیاد مستضعفان نیز گزارشی از محروم زدایی از مناطق هدف و اجرای پروژه‌های عمرانی با بیان راهکارها و چالش‌ها به اعضای کمیسیون عمران خواهد داد، مونسان قرار است ۱۴ مرداد در کمیسیون فرهنگی حاضر شده و گزارشی از اقدامات وزارت متبوعش ارائه کند.

موضوع برگزاری کنکور سراسری و پیامدهای آن با توجه به شیوع ویروس کرونا با حضور وزیران بهداشت و علوم، تحقیقات و فناوری ۱۲ مردادماه در کمیسیون آموزش بررسی خواهد شد.

در کمیسیون امنیت ملی هم ابعاد مختلف حادثه تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری ماهان در حریم هوایی کشور سوریه فردا _یکشنبه -  انجام می‌شود. استماع گزارش کارگروه امنیت درباره نتایج بررسی حوادث اخیر کشور، استماع گزارش کارگروه حقوق بشر و ارائه دورنمایی از وضعیت جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با حقوق بشر در مجامع بین المللی و بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی خواهد شد.

همچنین استماع گزارش رییس سازمان غذا و دارو و گزارش مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت درباره واردات و تأمین کالاهای اساسی و آخرین وضعیت عملیات مین‌روبی در کشور از دیگر مواردی است که در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار دارد.

وزیر اطلاعات فردا در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها حاضر شده و گزارشی از اقدامات خود ارائه خواهد کرد.

حضور رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و بررسی قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش ۱۲ مردادماه در کمیسیون اجتماعی انجام می‌شود.

همچنین بررسی طرح ساماندهی سهام عدالت و طرح جهش تولید دانش بنیان از دیگر مواردی است که در کمیسیون اجتماعی مطرح می شود، قرار است رییس سازمان بهزیستی، رییس سازمان امور اجتماعی کشور، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر، معاون اجتماعی ناجا نیز ۱۴ مردادماه در کمیسیون اجتماعی حاضر می‌شود.

رییس و اعضای هیأت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با موضوع آخرین وضعیت فعالیت‌های اقتصادی کشور ۱۲ مرداد در کمیسیون اقتصادی حاضر شده و مصوبات و برنامه‌های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را بررسی خواهند کرد.

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز ۱۳ مردادماه در کمیسیون اقتصادی حاضر شده، همچنین لایحه ساماندهی سهام عدالت نیز روز سه شنبه در این کمیسیون انجام می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید