Iranian Agriculture News Agency

در سازمان تعاون روستایی انجام شد

افتتاح سامانه مجازی آموزشی ارکان شبکه شرکت‌ها و اتحادیه‌ها

سامانه مجازی آموزشی اعضا و ارکان شبکه شرکت ها و اتحادیه های تحت پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی با حضور مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران افتتاح شد.

افتتاح سامانه مجازی آموزشی ارکان شبکه شرکت‌ها و اتحادیه‌ها

به گزارش ایانا، عبدالرضا مسلمی، معاون توسعه تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی در مراسم رونمایی از سامانه مجازی آموزش اعضا و ارکان شبکه شرکت‌های و اتحادیه‌های تحت پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به ماموریت‌ها و وظایف سازمان بیان کرد: آموزش، توانمند سازی و نظارت و هدایت شبکه از جمله وظایف مهمی است که معاونت توسعه تعاونی ها و تشکل ها سعی دارد تا این امور را در چارچوب مقررات و ضوابط واگذاری به تشکل‌های تحت پوشش واگذار کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این خصوص از جمله واگذاری امور اجرایی آموزش‌ها به اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی متذکر شد: با توجه به ویژگی‌ها، پراکندگی و فراوانی مخاطبین آموزشی در شبکه تعاونی‌ها و همچنین ضرورت رعایت فاصله اجتماعی در شرایط کرونایی کشور، استفاده از فناوری‌ها و سامانه‌های آموزش مجازی امری اجتناب ناپذیر است.

مسلمی ضمن اشاره به این موضوع که دنیا پس از کرونا رسانه ای تر می شود اعلام کرد: ما باید زیر ساخت ها را آماده کنیم و مهارت های رسانه ای را افزایش دهیم، رسانه بایستی به ابزار آموزش و انتقال دانش شبکه تبدیل شود.

وی اذعان کرد: اولین گام‌های ما کسب آمادگی برای ورود به جهان رسانه‌ای آینده است و راه اندازی این سامانه گامی برای تحقق این هدف است.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: فضای ایجاد شده برای انتقال مواد آموزشی و افزایش دانش تعاون گران به ویژه مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره فرصت مناسبی برای ارتباط زیربخش های تخصصی کشاورزی با آنان محسوب می شود، بر همین مبنا جدا از آمادگی سازمان و اتحادیه مرکزی نظارت به عنوان مجری سیاست‌های آموزشی ضروری است که در تمامی استان‌ها تا سطح شرکت‌های تعاونی روستایی و کشاورزی آمادگی لازم برای بهره گیری از فضاهای مجازی آموزش و توانمند سازی فراهم شود.

مسلمی ادامه داد: این اقدامات در راستای سیاست های دولت در سال جهش تولید و در چارچوب پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا و سیاست راهبردی سازمان مبنی بر کاهش تصدی گری صورت می‌پذیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آسیب پذیری کسب و کارهای کوچک از جمله شرکت های تعاونی در چنین شرایطی امری بدیهی و جهان شمول است از اینرو تغییر استراتژی در سطح شرکت های تعاونی برای ورود به عرصه های بازار و کسب و کار لازم و ضروری است. 

مسلمی گفت: با اهمیت شمردن استفاده شبکه از فضاهای موجود رسانه ای و مجازی، خلق ابزارها و روش های مختلف و بومی سازی آنها در سطح شبکه اقدامی قابل انتظار و مهم محسوب می شود.

همچنین مدیرکل دفتر توسعه آموزش و ترویج تعاونی‌ها و تشکل‌ها در جمع حاضرین گفت: بدیهی است به استناد بند ۲ ماده ۱۵۰ و ماده ۶۰،۶۱ و۶۲ قانون شرکت‌های تعاونی بندهای ۱و۲و۳ ماده ۱۳۲ قانون شرکت‌های تعاونی و همچنین بند ۱ تا ۷ ماده ۳ قانون اساسنامه سازمان مرکزی تعاون روستایی ،موضوع آموزش وتوانمند سازی و توسعه مهارتهای فنی و حرفه ای شبکه تعاونیها و تشکل‌ها از وظایف اصلی و قانونی بخش حاکمیتی وتولی گری سازمان تعاون روستایی است.

جهان‌پناه گفت: از آنجایی که در سال ۱۳۹۹ به جهت شیوع بیماری کرونا امکان آموزش‌های حضوری گروهی و انبوهی شبکه تعاونی‌ها و تشکل‌ها سلب شده است، بنابراین به منظور پرداختن به این مهم و ایجاد زمینه و تداوم آموزش‌ها با برنامه ریزی مشترک دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی‌ها وتشکل‌ها و اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران با بهره گیری از روش‌های نوین الکترونیکی و رسانه‌ای برای آموزش‌های الکترونیکی ( ارتباط به صورت زنده در سراسر کشور) در دستور کار قرار گرفت و برگزاری جلسات مجازی و غیر حضوری (ارتباط زنده با مخاطبان در هر لحظه در سراسر کشور ) برگزاری وبینار (برگزاری سمینار به‌صورت آنلاین) ارتباط در بستر اینترنت در دستور کار این دفتر قرار گرفت.

وی افزود: به همین دلیل سامانه مجازی آموزش اعضا و ارکان شبکه شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی‌های تحت پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در محل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونیهای روستایی و کشاورزی ایران ایجاد شد، کم هزینه بودن ،انعطاف پذیری فوق العاده ،حذف ترددهای پر هزینه و زمان بر سهولت دسترسی به کلاسهای آموزشی و فراگیر محوری و و ابسته نبودن به محدودیت های مکانی و زمانی از ویژگیهای این آموزش به شمار می‌رود . 

جهان‌پناه همچنین گفت: این سامانه در جهت ایجاد بستر تداوم وظایف قانونی سازمان برای آموزش و توانمند کردن دانش و اطلاعات حرفه ای شبکه تعاونیها و تشکلهای تحت پوشش سازمان و جلوگیری از آسیب پذیری احتمالی ناشی از ضعف توانمندی شبکه ایجاد شده است. 

در ادامه داریوش حشمت مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ضمن ابراز امیدواری نسبت به کاهش هزینه ها و هدفمندتر شدن دوره‌های آموزشی با استفاده از این سامانه به قابلیت های این نرم افزار از جمله امکان ضبط دوره ها، دانلود کتاب و پاور پوینت و پرسش و پاسخ آنلاین اشاره کرد و تاکید کرد که این سامانه باید  وسیله و ابزاری کار آمد در جهت توانمند سازی در حوزه فضای مجازی و تبدیل تهدید کرونا به یک فرصت طلایی برای رشد استفاده از تکنولوژی و فناوری روز دنیا در شبکه باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید