Iranian Agriculture News Agency

بهزادنسب تاکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه صندوق‌های کشاورزی

در نشست مشترک شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زمینه های همکاری فی مابین و ایجاد هم افزایی لازم برای بهره مندی ممکن از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در توسعه بخش کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه صندوق‌های کشاورزی
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی، در این نشست مشترک مدیرعامل این شرکت گفت: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با مشارکت حدود هشت هزار تشکل و سهامداری مستقیم بیش از ۲۰۰ هزار تولید کننده در عرصه های مختلف این بخش، تشکیل شده اند و با محوریت صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی می توانند ارتباط منسجمی را بین تشکل ها و تولیدکنندگان کشاورزی با شرکت های دانش بنیان ایجاد کنند.

جانعلی بهزادنسب افزود: نظر به این که ارتقای بهره وری و افزایش ضریب نرخ دانش در حوزه های زیربخش کشاورزی و تاب آوری محصولات این بخش یکی از سیاست های اصولی در استقرار زنجیره ارزش و اجرای کشاورزی قراردادی است، طبعاً با امکان حضور موثر این شرکت ها در تامین نهاده های لازم، افزایش ضریب دانش کشاورزی ارتقا می یابد.

به گفته وی، این شرکت ها با بکارگیری الگوهای مطلوب صندوق ها، محلی مطمئن برای تبلور تفکر و عمل در راستای تحقق توسعه پایدار در بخش کشاورزی محسوب خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: ایجاد هم افزایی لازم برای استفاده بهینه از توانمندی های موجود و سوق دادن اعتبارات و منابع برای تقویت سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، موجب پایداری منابع در راستای توسعه کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور می شود.

در این نشست، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری نیز اظهار داشت: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی که در سطوح تخصصی- محصولی، استانی، شهرستانی و زنان روستایی و عشایری که با بهره مندی از ظرفیت درونزای بخش کشاورزی تشکیل یافته اند، می توانند با ایجاد امکان بیشتر برای بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان به ارتقای ارزش افزوده در این بخش از اقتصاد کشور، کمک کنند.

مصطفی قانعی، این صندوق ها می توانند با اتخاذ روش ها و الگوهای مطلوب برای رسوخ دانش فنی در بخش کشاورزی، تهدیدهای ممکن را به فرصتی برای رشد و توسعه کشاورزی و اقتصاد کشور تبدیل کنند.

در پایان این نشست مقرر شد؛ به منظور ایجاد سازوکارهای لازم برای همکاری، تفاهمنامه مشترکی بین شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین و عملیاتی شود.

بر این اساس، کارگروهی مرکب از ابوالقاسم شمس عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی، مجید ولدان نماینده شرکت مادر تخصصی در صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی و داریوش شهریاری مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه پژوهش، به نمایندگی از شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و محمدحسین بهشتی رئیس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر ذوالفقاری معاون دبیر ستاد توسعه زیست فناوری به نمایندگی از ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای تنظیم این تفاهم نامه انتخاب شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید