Iranian Agriculture News Agency

توسعه سرمایه اجتماعی صندوق‌های کشاورزی با اجرای الگوهای جدید

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به دنبال احیا، تقویت و توسعه سرمایه اجتماعی از طریق ارائه و ترویج الگوهای جدید سرمایه گذاری و تجهیز منابع هستند.

توسعه سرمایه اجتماعی صندوق‌های کشاورزی با اجرای الگوهای جدید

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری، جانعلی بهزادنسب در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و مدیران عامل صندوق این استان و صندوق شهرستانی تاکستان، اعلام کرد: پر کردن خلاء تاریخی سرمایه اجتماعی در بخش کشاورزی با فراهم کردن سه عنصر اصلی اعتماد، همبستگی و مشارکت بین تولیدکنندگان و بهره برداران این بخش از اهداف اساسی صندوق‌هاست.

به گفته وی، سرمایه اجتماعی در صندوق ها موجب هم افزایی در توسعه بخش کشاورزی می شود که لازم است حفظ و صیانت شود.

بهزادنسب خاطرنشان کرد: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با حضور موثر در عرصه های تامین نهاده های مورد نیاز، تولید، عمل آوری و تنظیم بازار و صادرات محصولات کشاورزی می توانند نقش اساسی در استقرار زنجیره ارزش و اجرای کشاورزی قراردادی داشته باشند و با تامین، تجهیز و تخصیص بهینه منابع و بکارگیری الگوهای مطلوب به محلی مطمئن برای تبلور تفکر و عمل در راستای تحقق توسعه پایدار تبدیل شوند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی حاضر، صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی می توانند با استفاده از نقاط قوت و ایده های خلاق سهامداران و بهره برداران این بخش و تعاملات اثربخش، تهدیدهای ممکن را به فرصتی برای رشد و توسعه کشاورزی و اقتصاد کشور مبدل سازند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ادامه داد: سوق دادن اعتبارات و یارانه های تولید برای تقویت سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی موجب پایداری منابع در راستای توسعه کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور می شود.

فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این استان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت های انجام شده برای تقویت سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، گفت: رفع موانع تولید و تنظیم بازار محصولات از دستاوردهای صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان قزوین است که از هم افزایی ظرفیت های موجود تشکل ها و بهره برداران این بخش با سازمان جهاد کشاورزی استان حاصل شده است.

گفتنی است؛ در این جلسه گزارش اجمالی از عملکرد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان تاکستان توسط مدیران عامل ارائه شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید