Iranian Agriculture News Agency

مجابی در گفتگو با ایانا:

ایجاد شرکت‌های استارتاپی کشاورزی در سال جهش تولید

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی گفت: به منظور عرضه دیجیتالی محصولات کشاورزی و کمک به چرخه تولید، اولین شهرک استارتاپی در بخش کشاورزی راه‌اندازی می‌شود.

ایجاد شرکت‌های استارتاپی کشاورزی در سال جهش تولید

سید محمد مجابی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با برنامه‌های این شرکت در جهت تحقق شعار سال، اظهار کرد: ما باید در سال جهش تولید از تمام پیشران‌هایی که سرعت فعالیت‌های بخش کشاورزی را افزایش می‌دهد، استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از دیدگاه‌های وزیر جهاد کشاورزی فعال‌سازی شهرک‌های استارتاپی است که از شرکت‌های دانش بنیان و  متخصصان و فارغ التحصیلان بهره خواهد برد تا برای بهبود اقتصاد کشاورزی از آنها استفاده کند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی خاطر نشان کرد: این شرکت قصد دارد، شرایط احداث اولین شهرک استارتاپی را در بخش کشاورزی ایجاد کند.

وی افزود: مقرر شده در این شهرک بر روی عرضه دیجیتالی محصولات کشاورزی و کمک به چرخه تولید در بخش‌های مختلف کار کنیم که به همین دلیل مذاکراتی را با مسئولان ترویج در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مشاور کارآفرینی وزیر جهاد کشاورزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داشته‌ایم.

مجابی یادآور شد: با دانشگاه صنعتی شریف هم در این زمینه تفاهم نامه‌ای را امضا کردیم که در این تفاهم نامه قصد داریم در تمام حوزه‌هایی که به افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت کمک می کند، کار کنیم.

وی با اشاره به این که شهرک استارتاپی کشاورزی پایلوت در کرج راه اندازی خواهد شد، عنوان کرد: امیدواریم به زودی بتوانیم کلنگ زنی این شهرک را توسط وزیر جهاد کشاورزی انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی با تاکید بر این که برای افزایش بهره‌وری و کاهش ضایغات در بخش کشاورزی لازم است  از تکنولوژی‌های روز استفاده کنیم، ادامه داد: اگر بتوانیم صنعت بسته بندی را متحول کنیم، می‌توانیم چشم انداز روشنی به توسعه صادرات محصولات کشاورزی داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید