Iranian Agriculture News Agency

در دیدار "خاوازی" با "پورمحمدی" تاکید شد:

حمایت سازمان برنامه و بودجه از طرح‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی

در راستای تحقق شعار راهبردی جهش تولید، طرح های کلان وزارت جهاد کشاورزی در حوزه افزایش تولید و اشتغال با حمایت سازمان برنامه و بودجه در اولویت قرار می‌گیرد.

حمایت سازمان برنامه و بودجه از طرح‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: برای تحرک در برنامه ریزی و تصمیم‌سازی، سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه سیستم یکپارچه اطلاعات با همکاری بخش دانشگاهی طی یک سال آینده راه‌اندازی و عملیاتی خواهد شد، خاطرنشان کرد: جامعه کشاورزی در سطوح مختلف از طریق این نظام یکپارچه به تازه‌ترین داده ها دسترسی پیدا می‌کنند.

خاوازی با اشاره به اینکه هم اکنون حمایت از برخی محصولات از جمله کلزا و گندم اهمیت دارد، یادآور شد: خرید تضمینی این محصولات و پرداخت مطالبات کشاورزان دارای اولویت است.

وی با تاکید بر تکمیل طرح های بزرگ آب و خاک گفت: کاشت درخت در اراضی شیب‌دار با مشارکت نیروهای مردمی و بسیج حرکتی جهادی است که تقویت خواهد شد.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح های جهش تولید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: در این راستا از محصولات استراتژیک از جمله گندم و دانه‌های روغنی حمایت خواهیم کرد.

سید حمید پورمحمدی ادامه داد: در راستای حمایت از جهش تولید در بخش کشاورزی در قالب های مختلف، تسهیلات، یارانه، اصلاح قیمت‌های تضمینی، یارانه سوخت و زیرساخت‌ها صورت خواهد گرفت.

وی حمایت از درختکاری دیم با کمک نیروی بسیج را حرکتی جهادی و ارزشمند دانست که می تواند اقدامی متفاوت و ماندگار در این حوزه باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید