Iranian Agriculture News Agency

با فرمان رئیس جمهور انجام شد؛

افتتاح همزمان و آغاز عملیات اجرایی 123 پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان ایلام

123 پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان ایلام با فرمان رئیس جمهور و توسط وزیر جهاد کشاورزی به طور همزمان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

افتتاح همزمان و آغاز عملیات اجرایی 123 پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان ایلام

به گزارش ایانا، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح همزمان این پروژه ها که به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان مهران برگزار شد، اظهار کرد: در این سفر تعداد ۱۲۳ پروژه مهم عمرانی و تولیدی در زیر بخش های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی، طرح توسعه گلخانه، دام و طیور و منابع طبیعی با اعتباری معادل ۴۹۵ میلیارد تومان از محل منابع عمومی، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی با اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم حدود ۵ هزار و ۹۲۰ نفر به طور همزمان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به برخی از پروژه های مهم و موثر در توسعه اقتصادی و کشاورزی استان، گفت: ۹۷ پروژه آبخیزداری به مساحت 31 هزار هکتار و یک طرح توسعه جنگل به مساحت ۱۰ هزار هکتار با اعتباری معادل 63 میلیارد تومان افتتاح می شود.

خاوازی ادامه داد: سیلوهای ذخیره گندم با ظرفیت نگهداری سالانه 100 هزار تن با سرمایه گذاری معادل ۱۳ میلیارد تومان بهره برداری می شود و با بهره برداری این طرح‌ها میزان ظرفیت ذخیره سازی استان از 3۰۰ هزار تن در سال ۹۶ به ۴۰۰ هزار تن در سال 98 افزایش یافته است.

وی گفت: ۱۱ واحد دام و طیور با سرمایه گذاری حدود 7.7 میلیارد تومان افتتاح می شود.

خاوازی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی شهرک گلخانه ای به مساحت ۱۰ هکتار در شهرستان صالح آباد و انتقال آب شرب در مناطق عشایری به طول ۴۷ کیلومتر و سه طرح توسعه سیستم‌های نوین آبیاری به مساحت ۲ هزار و 150 هکتار با اعتباری معادل ۸۳ میلیارد تومان آغاز می شود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: پروژه‌ای که هم اکنون خدمت حضرتعالی گزارش آن تقدیم می‌شود، بهره‌برداری از شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی مجهز به سیستم های مدرن آبیاری به مساحت ۲۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان های دهلران، مهران و ایوان با اعتباری بالغ بر ۳۷۱ میلیارد تومان بنا بر مصوبات سفر مقام معظم رهبری و سفر ریاست جمهوری از منابع صندوق توسعه ملی با اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم 5200 نفر و از محل طرح های آب های مرزی و طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام اجرا شده است.

وی یادآوری کرد: ۱5 هزار و ۵۰۰ هکتار از این مساحت از محل طرح احیای اراضی خوزستان و ایلام قبلا عملیات اجرایی آن در نیمه دوم سال ۹۷ به اتمام رسیده است که به علت تاخیر در تامین آب هم اکنون به بهره برداری می رسد که لازم است از آقای اردکانیان وزیر نیرو تشکر کنم.

خاوازی گفت: اجرای این طرح نقش موثری در تحولات کشاورزی استان، بهینه کردن مصرف آب و افزایش بهره‌وری، استقرار بهره‌برداران و کشاورزان در مناطق مرزی کشور، جلوگیری از مهاجرت و کاهش نرخ بیکاری و صیانت از مرزهای کشور داشته و همچنین افزایش حدود ۲۶۰ هزار تن تولید محصولات کشاورزی و ارتقای وضعیت اقتصادی و رفاهی کشاورزان منطقه به همراه خواهد داشت. البته که از دیروز که در جمع کشاورزان بودم رضایتمندی کشاورزان از اجرای این طرح ها مشهود بود؛ در صورتی که اجازه بفرمایید این پروژه همزمان با سایر پروژه ها در سطح استان افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

سپس با فرمان رئیس جمهوری، 123 پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان ایلام افتتاح ویا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید