Iranian Agriculture News Agency

مشاور رئیس جمهوری:

ایجاد و توسعه زنجیره های تولید راهبرد برون رفت از مشکلات بخش کشاورزی است

مشاور رئیس جمهور در امور کشاورزی و امنیت غذایی گفت: راهبرد برون رفت از مشکلات بخش کشاورزی، ایجاد و توسعه زنجیره های تولید است.

ایجاد و توسعه زنجیره های تولید راهبرد برون رفت از مشکلات بخش کشاورزی است

به گزارش ایانا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در مراسم معارفه  کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی که با حضور معاون اول رئیس جمهور و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در شش سال اخیر، زنجیره تولید گوشت مرغ توسعه یافت و اقدامات برای ایجاد زنجیره در صنایع لبنی آغاز شد به طوری که برخی از تشکل های دامداران برای ایجاد کارخانه فرآوری لبنیات اقدام و تعدادی از شرکت های بزرگ لبنی، دامداری های بزرگ صنعتی تاسیس کردند.

وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته، زنجیره های تولید توسط تعاونی ها و تشکل ها ایجاد شده است.

حجتی با قدردانی از حمایت های رهبر معظم انقلاب، دولت و تلاش همکاران و همه فعالان بخش کشاورزی در دوران تصدی مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: در بخش کشاورزی، ظرفیت های بی شماری وجود دارد که برخی آنها در این دولت شناسایی شد و لازم است برای به فعلیت درآوردن این ظرفیت ها با بهره گیری از یافته های علمی اهتمام شود.

وی یادآور شد: میزان تولید محصولات شیلاتی در ابتدای انقلاب حدود ۳۰ هزار تن بود که با رشد ۴۰ برابری این میزان در حال حاضر به ۱.۳ میلیون تن رسیده و حجم زیادی از آاین افزایش تولید حاصل توسعه آبزی پروری بوده است.

حجتی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم سرمایه گذاری های بی سابقه ای برای توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی انجام شده است،

وی از تلاش های مهندس کشاورز در دوران تصدی معاونت امور زراعت و همچنین سرپرستی وزارت جهاد کشاورزی قدردانی کرد و درباره وزیر جدید جهاد کشاورزی گفت: دکتر خاوازی فردی تحصیل کرده، دانشمند، روستازاده و آگاه به مسائل و مشکلات بخش کشاورزی است و در شرایط سخت کنونی کشور، مسئولیت سنگینی را عهده دار شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید