Iranian Agriculture News Agency

با تصویب دولت؛

قیمت خرید تضمینی گندم امسال 2500 تومان تعیین شد

با تصویب هیئت وزیران در جلسه امروز، قیمت تضمینی خرید گندم به ازای هر کیلوگرم، مبلغ ۲۵ هزار ریال تعیین و با اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال ۹۹ موافقت شد.

قیمت خرید تضمینی گندم امسال 2500 تومان تعیین شد

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی برگزار شد، وزیر کشور نیز گزارش کمیته اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره نحوه فاصله گذاری اجتماعی و ایجاد محدودیت در ترددها و سفرهای برون شهری را به هیئت وزیران ارائه داد.

همچنین مقرر گردید ایرادات طرح یاد شده برطرف و جهت تأیید و تصویب رییس جمهور ارسال شود.

اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات زلزله آذربایجان غربی

هیئت وزیران با تخصیص مبلغ یک هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار به تفکیک مبلغ یک هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای و مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از زلزله استان آذربایجان غربی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موافقت کرد.

بر این اساس، کمک های چندگانه بلاعوض، به تفکیک جهت احداث تعداد ۵۰۰ واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال، احداث چهار هزار واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد یکصد میلیون ریال، تعمیر واحد‌های مسکونی شهری و روستایی و تجاری به ازای هر واحد ۵۰ میلیون ریال، تامین لوازم معیشتی (لوازم خانگی و سرمایه ای) واحدهای مسکونی آسیب دیده به ازای هر واحد  ۵۰ میلیون ریال و احداث  ۳۷۰۰ واحد جایگاه دامی به ازای هر واحد ۵۰ میلیون ریال تخصیص می یابد.

همچنین، پرداخت کمک هزینه اسکان موقت برای تعداد ۵۰۰  واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال و برای چهار هزار واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد یکصد میلیون ریال، از دیگر مصوبات دولت بود.

 هیئت دولت در ادامه مقرر نمود اعتباراتی به منظور تأمین هزینه های پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیریتی و آواربرداری و نیز تامین و آماده سازی زمین، تاسیسات زیربنایی، آزادسازی معابر و احداث زیرساخت داخل روستاهای زلزله زده این استان تخصیص یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید