Iranian Agriculture News Agency

با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور؛

فاز دوم مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل افتتاح شد

رئیس دفتر رئیس‌جمهور روز پنجشنبه با حضور در مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در شهرستان آمل استان مازندران فاز دوم این مرکز بین‌المللی را که شامل کارخانه سورت و بسته‌بندی برنج می‌باشد افتتاح کرد.

فاز دوم مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل افتتاح شد

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی دولت، کارخانه سورت و بسته بندی برنج در مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران ظرفیت ۲۴ هزار تن برنج در سال را دارد و برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است. این کارخانه با ۲۵ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری رسیده که از طریق تسهیلات بانک کشاورزی و کمک سهامداران تامین شده است.

مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در زمینی به وسعت ۱۷ هکتار ساخته شده که فاز اول آن شامل ۴۳۰ غرفه به مساحت ۵۰ هزار مترمربع با کلیه زیرساخت‌ها با فرصت اشتغال برای ۲هزار نفر پیش از این افتتاح شده است.

دکتر محمود واعظی بعد از افتتاح این کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگاران تامین نیاز داخل در زمینه کالاهای مورد نیاز و مواد غذایی را اولویت اصلی دولت و بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: موضوع بسیار مهم در مورد کالاهای مورد نیاز مردم تامین نیاز داخلی و اولویت اول ما سفره مردم است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تبریک به مسوولین استان و شهرستان  آمل به خاطر احداث این مجتمع تولیدی بزرگ خاطرنشان کرد: با انجام این کار فوق‌العاده کشاورزان و برنج‌کاران در شهرهای مختلف استان می‌توانند محصول تولیدی خود را در بازار داخلی و همچنین به منظور صادرات ارائه کنند و این مرکز می‌تواند مقدمه‌ای برای بورس برنج باشد.

دکتر واعظی تاکید کرد: مجموعه‌هایی از این دست مورد حمایت دولت و وزارت کشاورزی است و همه تلاش خود را برای موفقیت این گونه مراکز انجام خواهیم داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید